Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024

Για καφέ με τη συγγραφέα Μανίνα Ζουμπουλάκη

 



Μανίνα καλησπέρα! Έχεις χρόνο για καφεδάκι;

‘Σύντομο, ναι, στο γόνατο. Μόλις πήγα το σκυλί στην κτηνίατρο, προχθές έτρεχα με την κόρη μου στον ωρυλά, κάπως δεν προλαβαίνω να φτύσω τον τελευταίο κάμποσο καιρό. Δεν έχω παράπονο, τώρα πρέπει να τρέξω, που είμαι νέο κορίτσι (ΝΟΤ)!’

ΚΑΚΗ ΝΟΙΚΟΚΥΡΑ, ΜΕΤΡΙΑ ΜΑΓΕΙΡΙΣΣΑ, ΤΟΥΡΙΣΤΡΙΑ ΜΑΝΑ. Το βιβλίο του καλοκαιριού;

‘Μακάρι, από το στόμα σου και στης αναγνώστριας το αυτί! Είναι καλοκαιρινό, με την έννοια ότι είναι ευχάριστο, έχει χιούμορ και αστείες στιγμές (εκτός από σασπένς) ενώ πιάνει σοβαρά θέματα, την σύγχρονη οικογένεια, την οικονομική επιβίωση, τα παιδιά, την μητρότητα, τις απαιτήσεις που αντιμετωπίζει μια γυναίκα από την ώρα που γίνεται μαμά…’

Μέσα σε όλα όσα συμβαίνουν που αντλείς τόσο χιούμορ;

‘Μα από όλα αυτά που συμβαίνουν, που έχουν πάντα μια αστεία πλευρά… αν δεν κοιτάξουμε με χιούμορ την (παρανοϊκή) πραγματικότητα, θα πηδήξουμε απο την Ακρόπολη όλοι.’






Τι θα δούμε φέτος το καλοκαίρι στο Θέατρο Άλσος;

‘Μια σούπερ παράσταση με καταπληκτικούς ηθοποιούς, σάτιρα, αστεία κείμενα, ωραία τραγούδια, μπαλέτα, κοστούμια, σκηνικά,  ατμόσφαιρα - όλα όσα αγαπάμε στην επιθεώρηση. Έγραψα μόνο τρία από τα πολλά νούμερα, οι άλλοι συγγραφείς είναι πιο πεπειραμένοι από εμένα (Σταμάτης Φασουλής, Θοδωρής Αθερίδης, Βαγγέλης Νάσσης, Πέπη Ραγκούση) και εξαιρετικοί όλοι. Όπως και οι ηθοποιοί, ο Φασουλής που σκηνοθετεί, ο Σταμάτης Κραουνάκης που έγραψε τη μουσική, ο Γιώργος Παυριανός που έφτιαξε τους στίχους…Είμαι πολύ χαρούμενη που συμμετέχω στο «Τότε Τώρα Πάντα», καμαρώνω, γελάνε και τα μουστάκια μου!’

Πως τα προλαβαίνεις όλα;

‘Μου αρέσει να γράφω οπότε το κάνω με κέφι, είναι δουλειά (γιατί από το γράψιμο ζω) αλλά δεν το βλέπω σαν χαμαλίκι ποτέ. Μη νομίζεις, δεν τα προλαβαίνω όλα, είναι ζήτημα να καταφέρνω τα μισά!’

Τι λένε οι μαθητές σου στη δημιουργική γραφή για σένα;

‘Δεν έχω ιδέα. Με κάποιους/ες έχουμε μείνει φίλοι, διαβάζω τα κείμενά σας, χαίρομαι που συνεχίζετε να γράφετε και που γίνεστε καλύτεροι… με κάποιους άλλους έχουμε χαθεί, αλλά έτσι είναι η ζωή, δεν το παίρνω προσωπικά.’






Ποια είναι τα άμεσα σχέδιά σου;

‘Γράφω ένα σενάριο για έναν φίλο τώρα, δηλαδή όχι τώρα-τώρα, το αρχίζω όπου να΄ναι. Κάθε φορά που έρχεται ένα θέμα, σενάριο ή οτιδήποτε, το σκέφτομαι λίγο καιρό πριν πλακωθώ στο γράψιμο. Το χτίζω στο μυαλό μου δηλαδή για όσο χρόνο έχω διαθέσιμο και μετά το στρώνω στο λαπτοπ/χαρτί. Είμαι στη φάση χτισίματος ακόμα…’

Διακοπές; Έχει το πρόγραμμα;

‘Θα πάω στη Θάσο λίγες μέρες με τα μικρότερα παιδιά μου και μετά θα μείνω στην Καβάλα κανένα δεκαήμερο. Χρόνια έχω να περάσω καλοκαιρινές μέρες στην Καβάλα, το περιμένω πως και πως…’

Ποιο είναι το Α και το Ω της ζωής σου;

‘Τα τρία μου παιδάκια είναι σίγουρα το Αλφα, και το γράψιμο είναι το Ωμέγα. Δε θα βρεις πουθενά μαμά να σου πει κάτι άλλο, τα παιδιά μας είναι το πιο σημαντικό. Αλλά το Ωμέγα δεν το λέω σαν τελευταίο, μάλλον σαν δεύτερο πιο σημαντικό μετά τα παιδιά μου.’

Στείλε το δικό σου μήνυμα στους αναγνώστες του blog.

‘Όλα στη ζωή μου έγιναν με καθυστέρηση, με χρονοχρέωση, αργά, με αρκετό ζόρι. Κάθε τόσο ξεκινάω και μια καινούργια φάση, και σκοπεύω να συνεχίσω όσο αντέχω. Το μήνυμα είναι: μην το βάζεις κάτω ποτέ! Το τέλος έρχεται όταν παραιτείσαι και μόνον τότε…’

Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου! Κερνάω εγώ!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για καφέ με τη συγγραφέα Φωτεινή Καϊοπούλου

  Καλημέρα! Να μιλάμε στον ενικό; Γιατί όχι; Δεν θεωρώ ότι ο πληθυντικός αποτελεί από μόνος του στοιχείο που καθορίζει το σεβασμό μεταξύ τ...

Δημοφιλείς αναρτήσεις