Τρίτη 9 Ιουλίου 2024

Για καφέ με τη συγγραφέα Σοφία Παράσχου

 



Έχετε λίγο χρόνο για ένα καφεδάκι;

Πάντα υπάρχει χρόνος για ένα καφεδάκι, ιδιαίτερα αν είναι ενδιαφέρουσα η παρέα, καλή ώρα.

Μπορούμε να μιλάμε στον ενικό;

Επιβάλλεται! Ο καφές και η παρέα θέλουν οικειότητα. 

Τι γίνεται στο «Καφέ της οδού Σκουφά;»

Τρεις  φίλες, η φιλόλογος Άρτεμη, η αρχαιολόγος Μάρω και η δικηγόρος Ρένα, συναντώνται  κάθε Σάββατο στο Καφέ της οδού Σκουφά. Εκεί, με ανεμελιά και χιούμορ, ανταλλάσσουν τα νέα τους, κουβεντιάζουν τα ερωτικά τους ζητήματα και τους επαγγελματικούς στόχους τους και  σχολιάζουν όσα συμβαίνουν γύρω τους. Η ακαδημαϊκή έρευνα της κεντρικής ηρωιδας, Άρτεμης, όσο και  οι ανατροπές στην ερωτική ζωή των τριών φιλενάδων είναι το κεντρικό θέμα των συναντήσεων  τους.   

Τι είναι το «campus novel»;

Το  «campus novel» -  ακαδημαϊκό μυθιστόρημα  είναι ο ελληνικός όρος- είναι ένα μυθιστόρημα στο οποίο μεγάλο μέρος της πλοκής  εκτυλίσσεται μέσα στην ακαδημαϊκή κοινότητα και σχετίζεται με την επιστημονική έρευνα. Στο μυθιστόρημά μου η κεντρική ηρωιδα, Άρτεμη, κερδίζει μια υποτροφία και εκπονεί διδακτορική διατριβή για ένα νεανικό περιοδικό της εποχής του Εμφυλίου. Ολόκληρη  η ακαδημαϊκή ενασχόλησή  της, με την αποδελτίωση του υλικού, τη μελέτη, την έρευνα της εποχής, τη συμμετοχή σε συνέδρια, τα σημαντικά και ευτράπελα της πανεπιστημιακής  κοινότητας, αποβαίνει για την   Άρτεμη  μια λυτρωτική πορεία αυτογνωσίας στο τέλος της οποίας υπάρχει ο έρωτας.    






Με ποια από τις τρείς ηρωίδες έχεις ταυτιστεί και γιατί;

Αν σου έλεγα ότι είμαι φιλόλογος, ότι πήρα κατόπιν εξετάσεων μια υποτροφία και εκπόνησα διδακτορική διατριβή για ένα περιοδικό του μεσοπολέμου, ότι το αγαπημένο μας στέκι με τις φίλες μου βρισκόταν στην οδό Σκουφά, θα δυσκολευόσουν να καταλάβεις ότι ταυτίζομαι με την Άρτεμη; Και δεν είναι μόνο αυτά, υπάρχουν και άλλα μυστικά που με συνδέουν με την κεντρική ηρωιδα και θα τα ανακαλύψεις διαβάζοντας το μυθιστόρημα μου!

Ο έρωτας είναι πάντα ο πρωταγωνιστής;

Ασφαλώς ο έρωτας είναι ο πρωταγωνιστής, όλα τα υπόλοιπα είναι απλά το απαραίτητο περιβάλλον για να ανθίσει!

Σε δυσκόλεψε κάτι κατά τη διάρκεια της συγγραφής;

Καθώς το μυθιστόρημά μου έχει αυτοβιογραφική αφετηρία, αυτό που με δυσκόλεψε ήταν η προσπάθεια να περιορίσω την ενσωμάτωση στην πλοκή των δικών μου εμπειριών  και να δώσω χώρο στις εμπειρίες των μυθοπλαστικών ηρώων μου. 

Πιστεύεις ότι με αυτό το βιβλίο έχεις ανεβάσει τον πήχη ακόμα πιο ψηλά;

Δεν ξέρω τι ακριβώς συνιστά «πήχη» στο χώρο της συγγραφής. Παρουσίασα στο αναγνωστικό κοινό  «Το Καφέ της οδού Σκουφά» ως έργο ζωής. Αυτό για το οποίο, λοιπόν,  είμαι βέβαιη είναι ότι δεν μπορώ να γράψω  άλλο έργο σαν κι αυτό. Αν όμως αποτελεί πήχη θα το δείξει-ελπίζω- το επόμενο μυθιστόρημά μου.

Κάθε πότε γράφεις;

Κάθε φορά που μια σφαίρα-ιδέα  σφηνώνεται στο κρανίο μου. Είναι ο μόνος τρόπος να νιώσω ανακούφιση,

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου;

Ένα μακροβούτι από τον ψηλό βράχο στην αγαπημένη  παραλία του νησιού μου, μια μακαρονάδα με θαλασσινά το μεσημέρι,  ένα δροσερό μοχίτο  το βράδυ.

Διακοπές έχει το πρόγραμμα;

Δεν τα΄μαθες; Είμαι ήδη σε διακοπές!

Στείλε το δικό σου μήνυμα στους αναγνώστες του blog.

Μια φράση που  επαναλαμβάνεται μέσα στο μυθιστόρημά μου, είναι: «Να είσαι ο εαυτός σου».

Λοιπόν, το μήνυμά μου στους αναγνώστες του blog είναι: Να είσαι ο εαυτός σου για ένα σωρό λόγους αλλά και γιατί, όπως είπε ο Οσκαρ Ουάιλντ, όλοι οι άλλοι ρόλοι είναι πιασμένοι!

Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου. Εύχομαι να είναι καλοτάξιδο. Κερνάω εγώ!

Ευχαριστώ πολύ!!!Και δέχομαι το κέρασμα, παρακαλώ μόνο  να  γίνει «Στο καφέ της οδού Σκουφά»!

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κυκλοφόρησε η νέα ποιητική συλλογή του Θεόδωρου Π. Ζαφειρίου "Η περιοδεία του δέους" από τις Εκδόσεις Andy's publishers.

  Θεόδωρος Π. Ζαφειρίου Η περιοδεία του δέους Σελίδες: 67 , Τιμή: 7 ευρώ ISBN: 978-960- 565 -4 73 - 3 Andy ’ s publishers Κυκλοφό...

Δημοφιλείς αναρτήσεις