Δευτέρα 1 Ιουλίου 2024

Για καφέ με τον συγγραφέα Βαγγέλη Μαργιωρή

 



Βαγγέλη καλημέρα και καλοτάξιδη η «Όμορφη Πόλη» σου. Έχεις λίγο χρόνο για έναν καφέ;

Πάντα υπάρχει χρόνος για έναν καφέ Κωνσταντίνε!

Γιατί «Καμία Ειρήνη»;

Γιατί αυτές οι δύο λέξεις είναι και η «καρδιά» του βιβλίου. Αυτές χρησιμοποιεί ο δράστης προκειμένου να δώσει το στίγμα του και αυτές τον καταδιώκουν σαν τις Ερινύες.

Το βιβλίο αυτό είναι ένα στοίχημα για σένα;

Δεν το έχω αντιμετωπίσει έτσι. Σίγουρα έχω μια επιπλέον αγωνία για την πορεία του, καθώς αποτελεί το δεύτερο βιβλίο της σειράς, αλλά σαν στοίχημα δε νομίζω να έχω αντιμετωπίσει κανένα από τα βιβλία μου. Ίσως μόνο ως πρόκληση.

Πώς εμπνεύστηκες τη συνέχεια;

Δύο στοιχεία κυριαρχούν στο βιβλίο. Το ένα που αποτελεί τη βάση της ιστορίας κι έχει να κάνει με την αίσθηση του δικαίου και τον τρόπο απονομής του και το δεύτερο που ασχολείται με την εξέλιξη του χαρακτήρα του αστυνόμου Μανιάτη. Αυτά ήταν που κυρίως έδωσαν ώθηση σε αυτό το μυθιστόρημα.

Ποια είναι η κινητήριος δύναμη όταν γράφεις;

Δεν το έχω σκεφτεί ιδιαίτερα. Νομίζω πως απλά μου αρέσει να φτιάχνω κόσμους, χαρακτήρες, ιστορίες και να «παίζω» μαζί τους.

Τι σου λένε πιο συχνά οι αναγνώστες;

Πως δημιουργώ εικόνες στα κείμενά μου. Μπορούν μέσα από το γραπτό να οπτικοποιούν την ιστορία που διαβάζουν κάθε φορά.






Πως αισθάνεσαι κάθε φορά που ολοκληρώνεις ένα βιβλίο;

Υπάρχει αναμφίβολα ένα αίσθημα πληρότητας. Η αίσθηση πως τα κατάφερα να φτάσω εκεί που είχα σκοπό από την αρχή, με τον τρόπο που ήθελα κατά τη διαδρομή.

Τελικά, ποιος θα προλάβει να ζήσει;

Σε μια ιστορία όπου ο θάνατος ενσκήπτει στα κεφάλια δικαίων και αδίκων, είναι δύσκολο να βρεις αν κι αυτοί που του ξέφυγαν μπορούν να λογαριάσουν τον εαυτό τους ανάμεσα στους ζωντανούς…

Πότε να περιμένουμε το τρίτο μέρος της τριλογίας;

Βαδίζω προς την ολοκλήρωσή της, τα υπόλοιπα θα τα δούμε.

Οι Έλληνες προτιμούν τα αστυνομικά μυθιστορήματα. Συμφωνείς;

Καλό θα ήταν να προτιμούσαμε το βιβλίο γενικά ως επιλογή ψυχαγωγίας, αλλά δεν είμαστε ως λαός και πολύ του διαβάσματος. Από εκεί και πέρα, το είδος που ο καθένας επιλέγει είναι καθαρά προσωπική επιλογή. Τα είδη της μυθοπλασίας καλύπτουν κάθε διάθεση νομίζω, ελευθερία υπάρχει, λογοκρισία ευτυχώς όχι, οπότε ολόκληρο το φάσμα της λογοτεχνίας είναι πάντα διαθέσιμο. Το αστυνομικό δείχνει να κυριαρχεί, αλλά να μην ξεχνάμε την τεράστια δυναμική που διαχρονικά έχει το αισθηματικό μυθιστόρημα, ούτε τις εκλάμψεις άλλων ειδών κατά καιρούς, όπως για παράδειγμα το ιστορικό.

Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας;

Αν το ήξερα θα έγραφα βιβλίο με τίτλο «Η επιτυχία και πως να την κατακτήσετε».

Ποιο είναι το Α και το Ω της ζωής σου;

Η οικογένειά μου, η σύζυγός μου Χριστίνα και η κόρη μου Στέλλα.

Στείλε το δικό σου μήνυμα στους αναγνώστες του blog.

Διαβάστε όσο θέλετε, ό,τι θέλετε δίχως αυτοπεριορισμούς.

Βαγγέλη σε ευχαριστώ πάρα πολύ για το χρόνο σου. Εύχομαι το βιβλίο σου να φτάσει πολύ ψηλά! Τους καφέδες τους κερνάω εγώ!

Εγώ σε ευχαριστώ Κωνσταντίνε! Κάθε καλό σου εύχομαι προσωπικά και συγγραφικά!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Βιβλιοκριτική | Άγγελος Δ. Γέροντας | Η Μετάβαση και το Βλέμμα | Βήτα Ιατρικές Εκδόσεις

  Στον συγκεντρωτικό αυτόν τόμο παρουσιάζεται το μεγαλύτερο μέρος των πεζογραφημάτων της περιόδου 1997 – 2013 του συγγραφέα, αφηγήματα που δ...

Δημοφιλείς αναρτήσεις