Τα παιδιά δεν κρατάνε από καμιά ιστορία. Ούτε κι εμείς. Κι εμάς μας τη δώσαν, μας πέταξαν μέσα.
Η ΝΙΚΗΤΡΙΑ ΣΚΟΝΗ ακολουθεί τρεις γενιές μιας ελληνικής οικογένειας από το τέλος της Κατοχής και το ξέσπασμα του ελληνικού Εμφυλίου μέχρι τις παραμονές του διχαστικού δημοψηφίσματος του 2015 για τη διάσωση της χώρας.
Στην προσπάθειά του να μιλήσει για τη ζωή και τον θάνατο του πατέρα του, ο Μιχάλης Ξενίδης ανασυστήνει την ιστορία μιας ολόκληρης χώρας και εποχής, περιλαμβάνοντας στην αφήγησή του Βρετανούς στρατιωτικούς και Έλληνες συνεργάτες του εχθρού, βασιλόφρονες και κομμουνιστές, πλούσιους και φτωχούς, τους ζωντανούς και τους νεκρούς, ίσως κι ένα ή και δύο φαντάσματα.
Δεκαετίες μετά, ο γιος του ο Αντρέας, που κάποτε τόλμησε να θεωρήσει εαυτόν απαλλαγμένο από το βάρος όλης αυτής της ιστορίας, πρόκειται σύντομα ν' ανακαλύψει πως τα φαντάσματα εκείνα δε θα σταματήσουν να σε στοιχειώνουν μόνο και μόνο επειδή αρνείσαι να πιστέψεις στην ύπαρξή τους.
Ακούγεται μεγάλο μπέρδεμα. Η φράση αυτή από τη ΝΙΚΗΤΡΙΑ ΣΚΟΝΗ συμπυκνώνει τη σύγχρονη ελληνική ιστορία. […] Ένα μυθιστόρημα που μας προσκαλεί να αναμετρηθούμε με τις συλλογικές εμπειρίες της δικής μας εποχής και να εξοικειωθούμε με την «τέχνη της ήττας» που μας διαπερνά και μας περιβάλλει. Κωστής Καρπόζηλος, ιστορικός, διευθυντής των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας
Ένας θρίαμβος. Ο Καλτσάς κάνει το ντεμπούτο του με ένα πραγματικό συγγραφικό επίτευγμα. Cara Hoffman, συγγραφέας
Μετά την αθώωσή της και την απαλλαγή της από την κατηγορία της δολοφονίας του άντρα της, Γιωργίκη Προβιού, και της τρίχρονης κόρης της, η Ιουλία διεκδικεί πλέον και πάλι τη ζωή της. Παράλληλα, η δημοσιογράφος Αλεξάνδρα Γκίκα και ο δικηγόρος Δημητρός Ατζαλίνας, οι οποίοι κατάφεραν να την αθωώσουν, μπλέκονται σε μια ιστορία που συνδέει το παρελθόν με το παρόν. Έτσι, η Αλεξάνδρα βρίσκεται ξαφνικά υπόλογη ως προς το κίνητρο ανάληψης της υπόθεσης της Ιουλίας, ενώ ο Δημητρός έρχεται αντιμέτωπος με μια αδικοπραξία και το μυστήριο ενός φόνου κατά την περίοδο της Κατοχής, όπου εμπλέκονται παλιοί του γνώριμοι. Ο έρωτας της Μαντώς για τον Δημητρό θα περιπλέξει την ήδη μπερδεμένη κατάσταση, και η Αλεξάνδρα, που διεκδικεί τον σύζυγό της, αναρωτιέται αν θα καταφέρει να βρει την ηρεμία που χρειάζεται ώστε να υπερασπιστεί τον εαυτό της και να συνεχίσει τη ζωή της. Κανένας δε γνωρίζει από πού ξεκινάει η αλήθεια και πού τελειώνει το ψέμα. Φωνές από το παρελθόν στοιχειώνουν το μέλλον όλων. Μόνη διέξοδος η εύρεση της αλήθειας, που τα γεγονότα και οι πιθανότητες δείχνουν ότι θα μείνει κρυφή για πάντα.
Αθήνα, 1850. Η Αγγελική Δελβενιώτη, δεσποινίς επί των τιμών της βασίλισσας Αμαλίας, βρίσκεται νεκρή στο λιθόστρωτο, κάτω από το παράθυρο του διαμερίσματός της στα Ανάκτορα. Όλοι πιστεύουν ότι πρόκειται για ένα μοιραίο ατύχημα. Η Φλόρενς Νάιτινγκεϊλ, που εκείνο τον καιρό βρίσκεται στην Αθήνα περνώντας τις μέρες της με την επιστήθια φίλη της, Φράνσις Χιλλ, διευθύντρια του πρώτου ελληνικού παρθεναγωγείου, έχει αντίθετη άποψη…
Παιχνίδια εξουσίας, διπλωματικές ίντριγκες, εκβιασμοί κλονίζουν τα έτσι κι αλλιώς αδύναμα θεμέλια του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, που αποτελεί παρ' όλα αυτά πόλο έλξης για την αφρόκρεμα της ευρωπαϊκής διανόησης. Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ο Γκυστάβ Φλωμπέρ, η Αυστριακή υψίφωνος Καρολίν Ούνγκερ-Σαμπατιέ θα βρεθούν μπλεγμένοι με τους μυθοπλαστικούς ήρωες αυτής της ιστορίας σε μια πρωτότυπη ιστορική-αστυνομική περιπέτεια.
Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ 25 Δεκεμβρίου 2016. Αυτή είναι η ημερομηνία στην οποία έχει σκαλώσει το μυαλό του επιθεωρητή Ρούπερτ Κίλερ, η μέρα όπου –με δική του υπαιτιότητα– όσοι αγαπά χάνονται για πάντα. Μια θάλασσα από πολύχρωμα post-it και μια εφαρμογή στο κινητό του υποκαθιστούν τη βραχεία μνήμη του. Πόσο αποτελεσματικός όμως μπορεί να είναι ένας αστυνομικός που δε θυμάται τι συνέβη λίγη ώρα νωρίτερα;
ΟΙ ΦΟΝΟΙ Επτά ημέρες της Δημιουργίας, επτά θανάσιμα αμαρτήματα, επτά θύματα ή μήπως όχι; Όπως κι αν έχει, οι δολοφονίες αυτές φαντάζουν να προέρχονται από το ίδιο υλικό που υφαίνονται οι εφιάλτες. Και τα μεσαιωνικά βασανιστήρια της Ιεράς Εξέτασης έχουν μετεξελιχθεί στα χέρια του δράστη σε κάτι πολύ πιο σκοτεινό και νοσηρό· σε τέχνη. Τη δική του τέχνη…
Εκείνος, εκείνη, ένας επιθεωρητής με διαταραγμένη μνήμη, μια Κινέζα συνεργάτιδα παθιασμένη με ένα ακραίο άθλημα και ένας καθηγητής Μεσαιωνικής και Αναγεννησιακής Ιστορίας αναζητούν έναν δολοφόνο που συνθέτει με τις πράξεις του μια ιδιότυπη «κόλαση».
Η κόλαση όμως τελικά δεν είναι οι άλλοι. Η κόλαση είναι εμείς οι ίδιοι. Όταν είμαστε καταδικασμένοι να ζούμε ξανά και ξανά τις χειρότερες στιγμές μας.
Όταν η Κλέμενταϊν ζει το χειρότερο που μπορεί να συμβεί, πρέπει να βρει τρόπο να συνεχίσει παρ' όλα αυτά. Καταστρώνει λοιπόν το σχέδιο της επόμενης μέρας για να προστατέψει την καρδιά της: Θα δουλεύει σκληρά, θα βρει ένα καλό παιδί να αγαπά και δε θα ξεχνά να κυνηγά τη σελήνη. Αυτό το τελευταίο είναι ανόητο και προφανώς μεταφορικό, αλλά η θεία της πάντα της έλεγε ότι χρειάζεσαι τουλάχιστον ένα μεγάλο όνειρο για να πορεύεσαι. Και τον τελευταίο χρόνο, το σχέδιό της δουλεύει σχεδόν ρολόι. Σχεδόν. Το ερωτικό κομμάτι είναι δύσκολο, γιατί δε θέλει να έρθει κοντά με κανέναν – δεν είναι σίγουρη ότι θα το άντεχε η καρδιά της. Και τότε βρίσκει έναν άγνωστο στην κουζίνα της νεκρής θείας της. Έναν άνδρα με ευγενικά μάτια, προφορά του Νότου και γεύση λεμονόπιτας. Ο τύπος άνδρα που, αν δεν είχαν συμβεί όλα όσα συνέβησαν, θα μπορούσε να ερωτευτεί· κι ίσως το κάνει ξανά.
Όμως, εκείνος υπάρχει μόνο στο παρελθόν. Επτά χρόνια μακριά, για την ακρίβεια. Κι εκείνη κυριολεκτικά ζει επτά χρόνια μετά, στο μέλλον του. Στο κάτω κάτω, η αγάπη δεν είναι ποτέ θέμα χρόνου αλλά συγχρονισμού.
Goodreads Choice Award ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ (2020)
Προτού καταξιωθεί ως μία από τις πιο σημαντικές και αγαπημένες μυθιστοριογράφους, η Μάργκαρετ Άτγουντ ήταν ποιήτρια. Ο ΘΟΡΥΒΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, η πιο πρόσφατη ποιητική της συλλογή, συγκεντρώνει πολλά από τα πιο αναγνωρίσιμα και γνωστά θέματά της, αλλά συμπυκνωμένα – από λεπτομερείς περιγραφές του φυσικού κόσμου μέχρι εκπληκτικά πνευματώδεις συναντήσεις με εξωγήινους, από φλέγοντα πολιτικά ζητήματα μέχρι μύθους και θρύλους. Ταυτόχρονα συγκινητικά, παιγνιώδη και σοφά, τα ποιήματα που περιλαμβάνονται στον ΘΟΡΥΒΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, μιλούν για την απουσία και το τέλος, για τα γηρατειά και την ανασκόπηση της ζωής, αλλά και για δώρα και καινούργιες αρχές. Εξετάζουν σώματα και μυαλά σε μεταβατικές περιόδους, καθώς και τα καθημερινά αντικείμενα και τις τελετουργίες που μας στερεώνουν στο παρόν. Λυκάνθρωποι, σειρήνες και όνειρα περνούν από τις σελίδες, μαζί με διάφορα ζώα και θραύσματα του κατεστραμμένου μας περιβάλλοντος. Ο ΘΟΡΥΒΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ είναι μια γνήσια απόλαυση, από αυτές που ξέρει να προσφέρει η Άτγουντ, και τόσο οι παλιότεροι αλλά και οι νέοι αναγνώστες της θα εκτιμήσουν την οξυδέρκεια, την ενσυναίσθηση και το χιούμορ της.
Μια υπέροχη συλλογή 12 ιστοριών της αγαπημένης Agatha Christie, ιδανική για ανάγνωση στις ανοιξιάτικες λιακάδες. Η άνοιξη είναι η εποχή που οι μέρες γίνονται μεγαλύτερες και οι νύχτες μικρότερες με το καλοκαίρι να καραδοκεί… Σχέδια εκδίκησης ανθίζουν μαζί με τα λουλούδια στα κλαριά των δέντρων κι ένας περίπατος στην εξοχή ίσως να μην είναι τόσο αθώος όσο φαίνεται. Ζήστε την πιο μυστηριώδη πλευρά αυτής της εποχής μέσα από υποθέσεις όπου πρωταγωνιστούν μεταξύ άλλων οι διάσημοι ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό και μις Μαρπλ.
ΔΥΟ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ. ΔΥΟ ΙΣΤΟΡΙΕΣ. ΔΥΟ ΚΑΡΔΙΕΣ. ΜΙΑ ΜΟΙΡΑ.
Όταν δύο ανταγωνιστές δημοσιογράφοι βρίσκουν τον έρωτα μέσα από μια μαγική σύνδεση, η μοίρα τους εξαρτάται από το πώς θα αντιμετωπίσουν την κόλαση… μαζί.
Για αιώνες οι θεοί κοιμούνταν. Μα τώρα βρίσκονται ξανά σε πόλεμο. Το μόνο που θέλει η δεκαοχτάχρονη Άιρις Γουίνοου είναι να κρατήσει την οικογένειά της ενωμένη. Με τον αδερφό της που αγωνίζεται στον πόλεμο των θεών να αγνοείται στο μέτωπο και τη μητέρα της να πνίγει τη στενοχώρια της στο ποτό, το καλύτερο που μπορεί να κάνει η Άιρις είναι να πάρει δική της στήλη στην Όουθ Γκαζέτ. Όταν όμως τα γράμματα που στέλνει στον αδερφό της πέφτουν σε λάθος χέρια −τα χέρια του γοητευτικού αλλά ψυχρού Ρόμαν Κιτ, ανταγωνιστή της στην εφημερίδα−, μια απίθανη μαγική σύνδεση δημιουργείται.
Με τους δυο τους στο κέντρο ενός μυθικού πολέμου και τις γραφομηχανές τους στις αποσκευές τους, θα μπορέσει ο δεσμός τους να αντέξει τον πόλεμο για τη μοίρα της ανθρωπότητας και, κυρίως, την αγάπη;
Ένα επικό μυθιστόρημα, γεμάτο ελπίδα, πόνο και την ασυναγώνιστη δύναμη της αγάπης.
Πρώτο ποτό. Πρώτη φάρσα. Πρώτοι φίλοι. Πρώτη αγάπη. Τελευταία λόγια.
Ο Μάιλς Χάλτερ, που γοητεύεται από τα τελευταία λόγια διάσημων προσώπων, νιώθει να πνίγεται από την προστατευμένη ζωή του στο σπίτι. Φεύγει εσωτερικός σʼ ένα σχολείο προς αναζήτηση αυτού που ο ετοιμοθάνατος ποιητής Φρανσουά Ραμπελέ αποκαλούσε το «Μεγάλο Ίσως». Πολλά είναι αυτά που περιμένουν τον Μάιλς στο Κάλβερ Κρικ, ανάμεσά τους και η Αλάσκα Γιανγκ, η οποία θα τον τραβήξει στον λαβύρινθό της και θα τον εκτοξεύσει στο Μεγάλο Ίσως.
Το ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΑΣΚΑ καταγράφει με εξαίσιο τρόπο τον ανεξίτηλο αντίκτυπο που μπορεί να έχει μια ζωή πάνω σε μιαν άλλη. Κλασικό πλέον έργο της σύγχρονης λογοτεχνίας, αυτό το εντυπωσιακό ντεμπούτο σηματοδότησε την έλευση του #1 ευπώλητου συγγραφέα Τζον Γκριν ως μιας πρωτοποριακής, φρέσκιας φωνής στη σύγχρονη μυθοπλασία.
«Γιατί να υπάρχει το σκοτάδι;» «Οι καλοί θαλασσοπόροι δεν το φοβούνται το σκοτάδι. Όποτε νιώθουν χαμένοι, απλώς κοιτούν τα αστέρια και βρίσκουν ξανά τον δρόμο τους. Έτσι να κάνεις κι εσύ. Έτσι είναι και στη ζωή. Αν ποτέ νιώσεις χαμένος, να ψάξεις τα αστέρια σου. Θα σου δείξουν τον δρόμο. Τα αστέρια σου θα είναι οι άνθρωποι και τα πράγματα που είναι σταθερά και σημαντικά για σένα», μου εξήγησε η μαμά. «Αυτοί και αυτά θα σε κατευθύνουν. Θα είναι οι συντεταγμένες σου στο ταξίδι της ζωής σου». Μου άρεσε αυτό. «Και, φυσικά, μην ξεχάσεις ότι και εσύ θα είσαι αστέρι στον ουρανό κάποιου άλλου. Η συντεταγμένη του. Να μην το ξεχνάς αυτό».
Μια ιστορία για την απώλεια και τη δύναμη της αγάπης.
Τι σχέση έχει η κλιματική κρίση, η λογοτεχνία, ο φεμινισμός και… τα ζόμπι; Είναι μερικά μόνο από τα ζητήματα με τα οποία καταπιάνεται η πάντοτε ανήσυχη και πολυσχιδής Μάργκαρετ Άτγουντ στα κείμενα της συλλογής της ΦΛΕΓΟΝΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ. Η βραβευμένη συγγραφέας του μπεστ σέλερ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΡΑΠΑΙΝΙΔΑΣ γράφει με τον μοναδικό χιουμοριστικό και διεισδυτικό τρόπο της για ό,τι την απασχολεί, που είναι λίγο ή πολύ… τα πάντα, και θέτει ερωτήματα όπως γιατί η αφήγηση είναι πανανθρώπινη ανάγκη, πόσο κοντά βρισκόμαστε σε μια δυστοπία και τι ακριβώς σημαίνει το να γράφεις. Παράλληλα, μοιράζεται με ενθουσιασμό προσωπικές της εμπειρίες απ' όλο το φάσμα της ζωής της αλλά και τις απόψεις της για τα αναγνώσματα που τη σημάδεψαν και τη διαμόρφωσαν.
Στα περισσότερα από εξήντα κείμενα αυτής της συλλογής, που γράφτηκαν από το 2004 και φτάνουν ως τo 2021, γίνεται σαφές ότι η Μάργκαρετ Άτγουντ, εκτός από απολαυστική συγγραφέας, είναι και ένα από τα λαμπρότερα πνεύματα της εποχής μας.
Αυτό το βιβλίο γεννήθηκε από την επιθυμία μου να σου πω εκείνα τα λόγια που θα ήθελα να είχα ακούσει όταν ήμουν στην ηλικία σου. Προέρχεται από την επιθυμία να σου δείξω έναν διαφορετικό και πιο υγιή τρόπο να είσαι αρσενικό και άντρας (εγώ είμαι ήδη άντρας, εσύ σχεδόν), έναν τρόπο που θα μας οδηγήσει σε μεγαλύτερη ισορροπία με τον εαυτό μας και με τους άλλους – έναν τρόπο διαφορετικό από εκείνο που κληροδότησαν στα αγόρια οι προηγούμενες γενιές. Αλμπέρτο Πελάι
Ο Αλμπέρτο Πελάι είναι γιατρός και ψυχοθεραπευτής παιδιών και εφήβων. Αφορμή για αυτό το βιβλίο αποτέλεσε η ψυχική ρωγμή που άνοιξε μέσα του στην αρχή του καλοκαιριού του '22 όταν πληροφορήθηκε από τον έφηβο γιο του ότι μια συμμαθήτριά του δολοφονήθηκε από τον πατέρα της. Το σκάνδαλο, που ακουμπά στην παιδοκτονία, τη γυναικοκτονία και την αιμομιξία, πήρε μέσα του τόσο βάθος και πλάτος, αν και ο ίδιος ενισχυμένος ψυχικά ως ψυχοθεραπευτής, που αναρωτήθηκε με τρόμο αν και πώς ο γιος του και γενικότερα οι σημερινοί έφηβοι της Ιταλίας μπορούν να το αντέξουν και να το διαχειριστούν. Η απάντησή του ήταν «όχι», δεν το μπορούν, γιατί είναι ανεκπαίδευτοι ψυχικά στο να αντιμετωπίζουν τις μεγάλες προκλήσεις είτε έρχονται από τη χαρά είτε από τον πόνο. Είναι ανέτοιμοι γιατί είναι εγκλωβισμένοι στον μύθο του «σκληρού άντρα» που δεν έχει συναισθήματα ή, αν έχει, οφείλει να μην τα εκδηλώνει. Από τον πρόλογο του Αθανάσιου Αλεξανδρίδη, ψυχίατρου – ψυχαναλυτή
Η γήρανση θεωρείται διαχρονικά μια φυσιολογική διαδικασία. Έχουμε την αντίληψη ότι η ασθένεια, η ευπάθεια και η σταδιακή κατάπτωση είναι αναπόφευκτα στάδια της ζωής. Όμως, δεν είναι απαραίτητο να έχουν έτσι τα πράγματα. Η επιστήμη σήμερα θεωρεί ότι η γήρανση αποτελεί ιάσιμη ασθένεια. Αντιμετωπίζοντας τις βασικές της αιτίες, όχι μόνο μπορούμε να διευρύνουμε το διάστημα που θα χαίρουμε υγείας, αλλά και να ζήσουμε περισσότερο αποτρέποντας και αναστρέφοντας τις παθήσεις της γήρανσης – μεταξύ των οποίων είναι οι καρδιαγγειακές παθήσεις, ο καρκίνος, ο διαβήτης και η άνοια.
Στο ΝΕΟΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ο δόκτωρ Μαρκ Χάιμαν μας θέτει την πρόκληση να σκεφτούμε ξανά τη βιολογία, την υγεία και τη διαδικασία της γήρανσης. Προκειμένου να αποκαλύψει τα μυστικά της μακροβιότητας, διερευνά τα βιολογικά ορόσημα της γήρανσης, τις αιτίες και τις επιπτώσεις τους – κι ύστερα μας δείχνει πώς να τα ξεπεράσουμε με απλές συμβουλές που αφορούν τη διατροφή και τον τρόπο ζωής, οδηγώντας μας στη μακροζωία.
Σε αυτό το βιβλίο θα μάθουμε: • πώς να ενεργοποιήσουμε τους διακόπτες της μακροζωίας στο σώμα μας, • πώς να μειώσουμε τη φλεγμονή και να ενισχύσουμε την υγεία του ανοσοποιητικού μας συστήματος, • πώς να γυμναζόμαστε, να κοιμόμαστε και να αποφορτιζόμαστε για να γεράσουμε με υγεία, • πώς να τρώμε ώστε να ζήσουμε περισσότερο και καλύτερα.
Μπες στο Οριάν Εξπρές και ζήσε τη μοναδική ατμόσφαιρα του αριστουργήματος της Agatha Christie μέσα από τις σελίδες αυτού του υπέροχου graphic novel, σε διασκευή και εικονογράφηση του Bob Al-Greene. Ο δολοφόνος βρίσκεται εδώ, μαζί μας… Είναι στο τρένο αυτή τη στιγμή… Λίγο μετά τα μεσάνυχτα, το φημισμένο Οριάν Εξπρές ακινητοποιείται από μια χιονοθύελλα στη μέση του πουθενά. Το πρωί, ο εκατομμυριούχος Σάμιουελ Έντουαρντ Ράτσετ βρίσκεται μαχαιρωμένος στο κρεβάτι του. Η πόρτα του κουπέ του είναι κλειδωμένη από μέσα. Ο δολοφόνος του είναι ένας από τους συνταξιδιώτες του… Ο Ηρακλής Πουαρό, παγιδευμένος κι αυτός στο τρένο, επιχειρεί να λύσει το μυστήριο. Ανάμεσα στους επιβάτες υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που είχαν λόγους να μισούν τον Ράτσετ. Ποιος απ' όλους είναι ο δολοφόνος; Άραγε σχεδιάζει να χτυπήσει ξανά; Ιδανικό τόσο για αυτούς που αγαπούν τα μυστήρια της Agatha όσο και για τους νέους της αναγνώστες…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου