Σάββατο 1 Ιουλίου 2023

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ… συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης

 


«Θάνατος επί σκηνής» είναι ο τίτλος του νέου σας αστυνομικού μυθιστορήματος. Μιλήστε μας γι’ αυτό.

            Πρόκειται για το 3ο σε σειρά βιβλίο μου που κυκλοφορεί (ή επανακυκλοφορεί) στην Ελλάδα, με τον αστυνόμο Χριστόφορο Μάρκου. Δεν βρισκόμαστε σε νησί (όπως στο Μυθιστόρημα με κλειδί) ή σε πανεπιστημιακό περιβάλλον (όπως στον 5ο όροφο της Νομικής) αλλά στην καλοκαιρινή αθηναϊκή Ριβιέρα. Εκεί, στην παραλία της Βουλιαγμένης, η μεγαλύτερη Ελληνίδα ποπ σταρ δίνει την αποχαιρετιστήρια συναυλία της, μετά από 40 χρόνια καριέρας. Κι εκεί, μπροστά στα μάτια των θαυμαστών της σκοτώνεται με τρόπο φρικτό και θεαματικό.

Έτσι ξεκινά το βιβλίο (αρέσκομαι να τοποθετώ το έγκλημα στις πρώτες σελίδες των whodunit μου) και στη συνέχεια μ’ ένα φλας μπακ παρακολουθούμε όσα οδήγησαν στην τραγική αυτή κατάληξη πριν επιδοθούμε μαζί με τον Μάρκου στο κυνήγι ενός ανώνυμου διώκτη που αποδείχθηκε τελικά πιο επικίνδυνος από όσο μπορούσε κάποιος να φανταστεί.

Σε έναν κόσμο λουσμένο από το φως των προβολέων , τα στρας και τις παγιέτες, ανακαλύπτουμε ένα λαίμαργο σκοτάδι που απειλεί να καταβροχθίσει τα πάντα και τους πάντες. Όπως όλα μου τα μυθιστορήματα, έτσι κι αυτό είναι βασισμένο στην ψυχολογία των πρωταγωνιστών, η οποία μέσα από τα γιατί μας οδηγεί στο τέλος στο ποιος.

Πρόκειται για ένα βιβλίο φόρο τιμής στην Άγκαθα Κρίστι;

Ξεκάθαρα! Πέραν του στιλ γραφής και της ατμόσφαιρας, υπάρχουν κι ευθείες αναφορές στη βασίλισσα του μυστηρίου, μέσα απ’ τις σκέψεις του Μάρκου που επίσης είναι φανατικός αναγνώστης του είδους. Ένα στοιχείο που μας οδηγεί στην αποκάλυψη του δράστη, που θυμίζει την αντίστοιχη επίλυση σ’ ένα από τα αγαπημένα μου της Κριστί βρίσκεται και στο εξώφυλλο. Θα το καταλάβετε στο τέλος!

Παράλληλα όμως, το μυθιστόρημα αυτό είναι φόρος τιμής στη μουσική και στη «φωνή», σε όσες καλλιτέχνιδες χτίζουν τη ζωή και την καριέρα τους πάνω σε αυτή. Από τη Μαρία Κάλλας έως τη... Νένη Βαντά (και φυσικά την καλλιτέχνιδα που με ενέπνευσε να δημιουργήσω αυτή την πρωταγωνίστρια).




Σε ποιες περιπέτειες μπαίνει πάλι ο Χριστόφορος Μάρκου;

Έχει τον τρόπο του να μπλέκει σε περιπέτειες που δεν είναι αυστηρά της αρμοδιότητάς του. Έτσι τουλάχιστον ξεκινά η υπόθεση αφού καλείται να συμπεράνει αν όντως η Βαντά διατρέχει κίνδυνο ζωής, μετά από μια σειρά περίεργα ατυχήματα. Σύντομα διαπιστώνει πως ένας, άγνωστος, αόρατος πρώην μεγάλος θαυμαστής έχει μετατραπεί σε διώκτη, απειλώντας τη ζωή της αν δεν σταματήσει να τραγουδά, αφού όπως της γράφει «δεν έχει πια φωνή, ξεφτιλίζει τον εαυτό και την καριέρας της».

Δυστυχώς σύντομα και παρά τις προσπάθειές του, η Νένη Βαντά δολοφονείται κι έτσι, ο Μάρκου υπό την πίεση της οικογένειας, της κοινής γνώμης αλλά και πολιτικών πρέπει να βρει τον δράστη. Πολλές φορές όμως η επίλυση ενός μυστηρίου έχει συνέπειες ακόμα μεγαλύτερες από την αρχική άγνοια της πραγματικότητας...

Τι είναι αυτό που κάνει τα βιβλία σας τόσο ξεχωριστά;

Θέλω να πιστεύω πως οι αναγνώστες στην Ελλάδα και το εξωτερικό έχουν εκτιμήσει τη δουλειά μου επειδή δεν τους εξαπατώ, δεν εμφανίζω δηλαδή έναν από μηχανής θεό στο τέλος για να λύσω περιπλεγμένες και άλλως άλυτες καταστάσεις. Όλα είναι καλά δομημένα, στο τέλος δεν αφήνω κανένα ερωτηματικό αναπάντητο. Είμαι πρώτα αναγνώστης κι έπειτα συγγραφέας, κι αυτό νομίζω περνάει στον κοινό. 

 


φωτογραφία Kym Huyhn 

Πως αισθάνεστε που πήρατε το Μεσογειακό βραβείο αστυνομικού μυθιστορήματος 2023 (Prix Méditerranée du polar 2023) με τη γαλλική μετάφραση του «Μυθιστόρημα με κλειδί»;

Εξαιρετικά χαρούμενος και περήφανος που η δουλειά μου αναγνωρίζεται. Πρόκειται για το 3ο βραβείο που κερδίζω στη Γαλλία, και είναι επίσης μια απάντηση σε όσους Έλληνες αναγνώστες μιλούν απαξιωτικά για την ελληνική αστυνομική λογοτεχνία.

 

Ποιο από όλα τα βιβλία σας πιστεύετε ότι λάτρεψε το αναγνωστικό κοινό;

Αν το πάρουμε από άποψη πωλήσεων στη Γαλλία είναι το criminartistic Scènes de crime au Louvre (Σκηνικά Εγκλήματος στο Λούβρο) του οποίου τόσο η γαλλική όσο και η αγγλική έκδοση από το 2017 είναι best seller και long seller. Όσον αφορά στα αστυνομικά μυθιστορήματα, πιστεύω πως με κάθε νέο βιβλίο εξελίσσομαι, βελτιώνομαι, και η αναγνώριση του κοινού μεταφράζεται και σε πωλήσεις. Εφόσον πρόκειται για περιβάλλοντα και ατμόσφαιρες τελείως διαφορετικές ελπίζω ότι όλοι οι αναγνώστες μπορούν να βρουν σε κάποιο/α από τα βιβλία μου κάτι που τους αγγίζει, κάτι να αγαπήσουν.

 





Τι σας δένει με το Παρίσι;

Το Παρίσι είναι πλέον το σπίτι μου. Εδώ βρήκα τις συνθήκες να γράψω, εδώ γνώρισα τους ανθρώπους στους οποίους οφείλω το ξεκίνημά μου στον κόσμο της συγγραφής και των εκδόσεων. Η Γαλλία μου προσφέρει τη δημιουργική ελευθερία να κυκλοφορώ, με επιτυχία, διαφορετικού περιεχομένου βιβλία, από δοκίμια και αστυνομικά, μέχρι what-if βιογραφίες και να προωθώ τη δουλειά μου με τρόπο που μου επιτρέπει να ζω από το πάθος μου. Δεν θα ήμουν ο συγγραφέας που είμαι χωρίς το Παρίσι. Του είμαι ευγνώμων, χωρίς όμως να ξεχνώ τις ρίζες μου.

 

Υπάρχει πιθανότητα να επιστρέψετε μόνιμα στην Ελλάδα;

Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού, λέω πάντα, και το παρόν προσωρινό μου είναι το εξωτερικό. Ο κορμός της καριέρας μου βρίσκεται εκτός Ελλάδος, ακόμα κι αν οι αστυνομικές μου έρευνες λαμβάνουν χώρα σε ελληνικούς τόπους. Παράλληλα, όμως, οι ελληνικές εκδόσεις μου επιτρέπουν να έρχομαι συχνά, να βλέπω αγαπημένους παλιούς και νέους φίλους, να μιλάω με αναγνώστες, να απολαμβάνω την χώρα μας πριν επιστρέψω στη Γαλλία. 

Πότε ήταν η πρώτη σας επαφή με τη δημιουργική γραφή;

Η πρώτη μου επαφή με τη γραφή, κάθε άλλο παρά δημιουργική ήταν! Χαχαχα! Είτε επρόκειτο για δικόγραφα είτε για επιστημονικές αναρτήσεις ή εργασίες στην εγκληματολογία, λόγω αντικειμένου, δεν επιτρέπουν χώρο στη φαντασία. Μου έμαθαν όμως  να δομώ και να εκφράζω σωστά τις σκέψεις και τις ιδέες μου, να πηγαίνω από το γενικό στο ειδικό, απ’ την εισαγωγή και το κυρίως μέρος στα συμπεράσματα, κανόνες που –όπως ξέρουν οι αναγνώστες μου- ακολουθώ και στη μυθοπλασία. Το πρώτο μου μυθιστόρημα ωστόσο, το έγραψα επειδή ήθελα να δημιουργήσω μια υπόθεση όπως θα ήθελα εγώ να τη διαβάσω, ως φανατικός αναγνώστης αστυνομικής λογοτεχνίας κι εγκληματολόγος. Βρήκε τυχαία τον δρόμο του προς την έκδοση, κι έκτοτε δεν έχω σταματήσει.

  



φωτογραφία Kym Huyhn 




Θα δούμε κάποιο από τα βιβλία σας στη μεγάλη οθόνη;

Δεν θα κουραστώ να λέω πως προτιμώ να περιμένω να υπάρξει μια πρόταση που καλύπτει τα αισθητικά και δημιουργικά μου κριτήρια. Προτάσεις έχουν γίνει, αλλά δεν θέλω να κάνω κάτι μόνο και μόνο για να το κάνω, για να κολλήσω μια νέα ιδιότητα στο βιογραφικό μου. Όπως με καθοδηγεί ο σεβασμός στους αναγνώστες για τα μυθιστορήματά μου, έτσι ο σεβασμός στον θεατή (είμαι και φανατικός θεατής κινηματογράφου και σειρών) είναι εκ των ων ουκ άνευ.

 

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Η επόμενη περιπέτεια του αστυνόμου Μάρκου απ’ τις εκδόσεις Μίνωας θα κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2024 (μόλις βγήκε στα Γαλλικά και χαίρομαι να μοιραστώ μαζί σας πως γνωρίζει μεγάλη εμπορική και κριτική επιτυχία). Συνεχίζω τις παρουσιάσεις και τα φεστιβάλ στη Γαλλία, και βρίσκομαι στη φάση διορθώσεων της μετάφρασης ενός μυθιστορήματος που θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο στα Γαλλικά για ένα θέμα που συμπίπτει με τα 100 χρόνια από τη γέννηση της Κάλλας. Ελπίζω να βρω δέκα μέρες κι έναν ήσυχο τόπο να ξεκουραστώ των Αύγουστο, πριν την επιστροφή στις λογοτεχνικές υποχρεώσεις.

 



Στείλτε το δικό σας μήνυμα στους αναγνώστες του blog.

Σας ευχαριστώ πολύ για τη στήριξη και την αγάπη σας. Ένας συγγραφέας χωρίς αναγνώστες είναι μισός. Εγώ χάρη σ’ εσάς είμαι ...ολόκληρος! Ελπίζω οι δημιουργίες μου να σας κρατήσουν κι αυτό το καλοκαίρι και να σας κρατούν πάντα καλή συντροφιά.

 

http://www.christosmarkogiannakis.com

-  Insta:  christos_markogiannakis

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"Τι φοβάται το Ισραήλ από την Παλαιστίνη;" Ένα ενδιαφέρον βιβλίο από τον Παλαιστίνιο ακτιβιστή Raja Shehadeh Εκδόσεις Μεταίχμιο

  Δελτίο Τύπου   Τι φοβάται το Ισραήλ από την Παλαιστίνη; του  Raja   Shehadeh   Τι σημαίνει ο πόλεμος στη Γάζα για το μέλλον των δύο χωρών;...