Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024

ΖΕΣΤΟΣ ΚΑΦΕΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΕΒΙΤΑ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ

 



Πως τα πέρασες στο φεστιβάλ βιβλίου στο Πεδίον του Άρεως;

Ήταν η δεύτερη έκθεση όπου συμμετείχα ως συγγραφέας. Πέρσι με τη «Μαρίτσα» (εκδόσεις Έσοπτρον) και φέτος με το «The Apple» (ΚΑΠΑ εκδοτική). Για μένα και οι 2 εκθέσεις ήταν μεγάλες γιορτές. Ήμουν εκεί καθημερινά, γνώριζα από κοντά το κοινό των βιβλίων μου και είχα την ευκαιρία να τα προτείνω σε πολύ κόσμο. Είμαι ενθουσιασμένη και συγκινημένη με την ανταπόκριση του κοινού. Αν και είναι μεγάλη κούραση, όταν είσαι εκεί καθημερινά, πραγματικά το απόλαυσα!

«THE APPLE» ο τίτλος του νέου σου βιβλίου. Μίλησέ μας γι’ αυτό.

Είναι ένα μυθιστόρημα που αγαπώ πάρα πολύ και κυκλοφόρησε τον Ιούλιο από την ΚΑΠΑ εκδοτική. Το βιβλίο μου έχει κεντρικό ήρωα έναν άντρα, τον Αλέκο. Είναι ένας μπερδεμένος τύπος, διλημματικός, θρασύς,  ιδιοκτήτης μπαρ στα Εξάρχεια. Έχει μία βαλτωμένη και βολεμένη πολύχρονη σχέση με την Έρση. Ο Αλέκος είναι ένα κουβάρι από παιδικά απωθημένα, αναπάντητα ερωτήματα και επαναστάσεις χωρίς αιτία. Ψάχνει μία διέξοδο. Η γνωριμία του με την κοπέλα που μετακομίζει στο διπλανό του διαμέρισμα, και ένας έρωτας με πολλές αντιστάσεις, τον προκαλούν να ξετυλίξει  το κουβάρι της ψυχικής του κατάστασης. Μόνο που, στην προσπάθειά του να βρει τον εαυτό του, καταφέρνει να γίνεται πολλές φορές χειρότερος. Άλλωστε αν δεν έρθεις αντιμέτωπος με τον προσωπικό σου ηθικό πάτο είναι δύσκολο να ανέλθεις…

 

Πως και επέλεξες την δεκαετία του ’90;

Ήταν η δεκαετία όπου καθιερώθηκε ο φεμινισμός. Όλες οι γυναίκες εργάζονταν και άρχισε να καταρρίπτεται η, μέχρι τότε, άποψη πως «σκοπός της γυναίκας είναι ο γάμος». Οι γυναίκες ζούσαν πρώτη φορά ισότιμα με τους άντρες. Μπορούσαν να μένουν μόνες τους ή να συζούν χωρίς να είναι αρραβωνιασμένες, να κάνουν καριέρα στο επάγγελμά τους, να γίνονται ανεξάρτητες οικονομικά, να αντιστέκονται σε κοινωνικά «πρέπει». Όπως και κάθε απότομη κοινωνική μετάβαση όμως, όλο αυτό έγινε λίγο «άτσαλα».

Πώς αντιδρά ο Αλέκος;

Είναι μπερδεμένος, όπως όλοι οι άντρες, στη μετάβαση από την πατριαρχία στον φεμινισμό. Εκτιμά την ανεξαρτησία και τη δύναμη των γυναικών και ταυτόχρονα δρα και σκέφτεται φαλλοκρατικά. Ψάχνει και ο ίδιος τις ισορροπίες που μπορούν να τον οδηγήσουν στην ευτυχία.

 

Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης;

Ήθελα να γράψω ένα μυθιστόρημα από την αντρική πλευρά, γιατί αγαπώ πολύ τους άντρες ήρωες, και να θίξω τα καλώς και κακώς κείμενα εκείνης της εποχής που μας οδήγησαν στο κοινωνικό σήμερα και στις πολλές απογοητεύσεις του.

Σε προβλημάτισε κάτι κατά τη διάρκεια της συγγραφής;

Πολλά. Το βιβλίο μου θίγει πολλά ευαίσθητα θέματα, όπως τη σεξουαλική παρενόχληση/κακοποίηση/βιασμό των αντρών από γυναίκες θύτες.

Τι θέλεις να περάσεις στους αναγνώστες μέσα από το βιβλίο σου;

Ένα λογοτεχνικό έργο οφείλει να έχει κοινωνική άποψη και θέση. Είναι ικανό να διαμορφώνει ήθη. Δικός μου στόχος όταν γράφω ένα βιβλίο είναι να βάλω ένα λιθαράκι ώστε να γίνει ο κόσμος καλύτερος. Αυτό δεν είναι κάτι που επιβάλλεται από το κείμενό μου. Το «The Apple» είναι τροφή για σκέψη. Ο καθένας μπορεί να κρατήσει ό,τι θέλει. Να δει μία ερωτική ιστορία ή έναν κοινωνικό προβληματισμό. Σε κάθε περίπτωση θέλω να είναι ένα βιβλίο που θα θυμάται ο αναγνώστης, θα το κρατήσει στη βιβλιοθήκη του και θα το διαβάσει ξανά κάποια στιγμή στο μέλλον.

Αυτό το βιβλίο είναι ένα στοίχημα για σένα;

Κάθε βιβλίο μου είναι ένα στοίχημα. Πρόκειται για ένα κείμενο που έχω γράψει μόνη μου, σε συγκεκριμένη συνθήκη συγκέντρωσης και ηρεμίας, και καλείται να διαβαστεί από διαφορετικούς αναγνώστες σε δικές τους συνθήκες. Οι εντυπώσεις μετρούν πολύ όπως και η αγωνία να φτάσει το βιβλίο μου σε όσα περισσότερα χέρια γίνεται.






Περίμενες ότι το πρώτο σου βιβλίο θα έχει τόση επιτυχία;

Το πρώτο μου βιβλίο, η «Μαρίτσα», κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2023 και ανατυπώνεται συνεχώς. Είναι ένα κείμενο που αγαπήθηκε και αγαπιέται πολύ από τον κόσμο, όπως συμβαίνει και με το δεύτερο βιβλίο μου. Οπότε δεν θα σου απαντήσω σεμνά αλλά ειλικρινά: ναι, το περίμενα και το ευχόμουν να συμβεί. Ο κόσμος έχει ανάγκη την αμεσότητα στα κείμενα. Και τα 2 βιβλία μου έχουν πολλούς διαλόγους και δίνουν την αίσθηση στον αναγνώστη πως είναι παρών σε όσα διαδραματίζονται. Χαίρομαι πάρα πολύ που εκτιμάται αυτή η αμεσότητα των κειμένων μου.

Πότε ήταν η πρώτη σου επαφή με το χώρο της δημιουργικής γραφής;

Έγραφα από πολύ μικρή κείμενα. Έγραψα το πρώτο μου μυθιστόρημα στα 17 μου. Η «Μαρίτσα» ήταν το 18ο βιβλίο που έχω γράψει και το πρώτο που έδωσα προς έκδοση.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου συγγραφέας;

Όπως θα κατάλαβες, εκτιμώ πολύ τον διάλογο στα κείμενα. Οπότε είμαι λάτρης του Ιάκωβου Καμπανέλλη, του Τσιφόρου, του Ψαθά, του Καραγάτση… Από τις επόμενες γενιές αγαπώ πολύ τον Μάρκαρη και από τους νεότερους τον Αύγουστο Κορτώ.

Ποιος είναι ο άσσος στο μανίκι σου;

Η αμεσότητα, η ειλικρίνεια, η σκληρή δουλειά και η επικοινωνία. Είμαι ένας άνθρωπος που δεν λειτουργώ διπλωματικά, ούτε δημοσιοσχετίστικα. Δεν ξέρω αν είναι άσσος ή το φύλλο που τραβάς και σε «καίει», όμως δεν μπορώ να είμαι κάτι άλλο.

Ποιος είναι ο χειρότερός σου εφιάλτης;

Η βλακεία, η δηθενιά, και οι κλίκες.

Υπάρχει κάποιο όνειρο που δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα;

Το βιβλίο που ξεκίνησα να γράφω τώρα και εύχομαι να φτάσει κι αυτό στα χέρια του κοινού υπό ιδανικές συνθήκες έκδοσης, όπως συνέβη με τα προηγούμενα.

Αν γύριζες το χρόνο πίσω τι θα άλλαζες;

Θα μιλούσα σε πρόσωπα και καταστάσεις όπου είχα την ανωτερότητα να μην ασχοληθώ στο παρελθόν. Η ανωτερότητα κρίνεται πολλές φορές ως αδυναμία ή βολεύει.

Αν είχες μόνο μια ευχή ποια θα ήταν αυτή;

Υγεία. Σωματική, ψυχική και πνευματική. Για όλο τον κόσμο.

Αν σου δινόταν η ευκαιρία να αλλάξεις κάποια πράγματα στην σημερινή κοινωνία ποια θα ήταν αυτά;

Θα ήθελα να αλλάξω τα πάντα. Όλο το σύστημα είναι σαθρό. Δεν ξέρεις από πού να το πιάσεις, είναι μία απέραντη κατηφόρα. Είμαστε σε ηθική πτώση. Σε πτώση αξιών. Δεν υπάρχει δράση, ούτε αντίδραση. Όλοι περιμένουν από τους άλλους και κανείς δεν κάνει τίποτα.

Ποιο είναι το Α και το Ω της ζωής σου;

Η οικογένειά μου. Ο σύζυγος και η κόρη μου. Όχι λόγω συγγένειας. Είναι 2 άνθρωποι που εκτιμώ βαθύτατα.

Τι σε κάνει πιο δυνατή;

Όσοι θα ήθελαν να μην είμαι κάπου, για να είναι κάποιος άλλος που τους βολεύει.

Στείλε το δικό σου μήνυμα στους αναγνώστες του blog.

Να είστε ο εαυτός σας μόνο αν είστε σίγουροι πως τον έχετε δομήσει και θωρακίσει καλά, αλλιώς προσπαθήστε το. Η ζωή είναι άσκηση, όχι βόλτα. Ένας καθημερινός αγώνας για να γίνουμε όλοι καλύτεροι και αυτό επιτυγχάνεται με αλήθειες και σεβασμό.

 

Το βιβλίο της Εβίτας Θεοδωροπούλου «The Apple» κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ και θα το βρείτε σε όλα τα βιβλιοπωλεία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΒΙΚΤΟΡΟΣ ΟΥΓΚΟ "ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ" ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

  Οι Άθλιοι Το  Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού  ανεβάζει για  δεύτερη συνεχή χρονιά  το αριστούργημα του Βίκτορος Ουγκό,  «Οι Άθλιοι» , σε θεατρ...

Δημοφιλείς αναρτήσεις