Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2022

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΟΥΛΕΛΕ

 «ΘΑ ΤΗΝ ΕΛΕΓΑΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» είναι ο τίτλος του νέου σας βιβλίου. Μιλήστε μας γι’ αυτό.

Το βιβλίο πραγματεύεται τη ζωή τριών γυναικών, που αρνούνται να συμβιβαστούν με τις κοινωνικές συμβάσεις και μάχονται για τα ιδανικά και τα όνειρά τους κόντρα στις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα που είναι ριζωμένα στην κοινωνία για χρόνια. Οι εποχές που έζησαν είναι διαφορετικές- δικτατορία, μεταπολίτευση, πρόσφατα χρόνια- ο αγώνας όμως για την εκπλήρωση των πόθων τους είναι κοινός και στις τρεις.



Τι σας δένει με την Νάξο και τη με την Ηρακλειά;

Οι ρίζες μου δεν φτάνουν μέχρι τα όμορφα αυτά κυκλαδονήσια αλλά και τα δυο κατέχουν μια ιδιαίτερη θέση στις προτιμήσεις μου. Τη Νάξο την ξεχωρίζω γιατί, αν και προσελκύει χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο, έχει φροντίσει να είναι αυθεντική και να διατηρεί τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Την Ηρακλειά, αυτό το όμορφο νησάκι των Μικρών Κυκλάδων, που λούζεται από τα καταγάλανα νερά του Αιγαίου, το αγαπώ για το ήρεμο περιβάλλον του, που αποτελεί όαση, για όποιον θέλει να απολαμβάνει ήσυχες διακοπές.   

Με ποια από τις ηρωίδες της ιστορίας ταυτίζεστε περισσότερο;

Ως έναν βαθμό ταυτίζομαι και με τις τρεις, όχι όμως απόλυτα. Η καθεμιά έχει πολλά στοιχεία από τη δική μου προσωπικότητα. Όπως η Αγγελική αντιδρώ έντονα μπροστά στο άδικο, όπως η Σμαράγδα κυνηγώ με πείσμα ό,τι ονειρεύομαι και σαν τη Θαλασσινή, πορεύομαι ‘τυφλή’ και βλέπουσα σε τούτη ζωή, με τη διαφορά όμως πως είναι δική μου επιλογή να ψηλαφίζω τον κόσμο με όλες μου τις αισθήσεις, σε αντίθεση με εκείνη που το κάνει από ανάγκη.

Πως τα καταφέρατε να «παντρέψετε» τρεις διαφορετικές δεκαετίες; Υπήρξε κάτι που σας δυσκόλεψε;

Δεν ήταν εύκολο να παντρέψω τρεις διαφορετικές εποχές. Έπρεπε να δουλέψω πολύ πάνω στην πλοκή και να δομήσω την εξέλιξη της ιστορίας με τέτοιο τρόπο, ώστε αυτό το πάντρεμα να έρχεται σαν μια φυσιολογική εξέλιξη, χωρίς να λείπουν όμως οι ανατροπές.




Αν σας δινόταν η ευκαιρία να ξαναγράψετε το βιβλίο από την αρχή τι θα αλλάζατε;

Το βιβλίο δεν το έγραψα βιαστικά. Από τη στιγμή που ολοκλήρωσα τη συγγραφή του, το άφηνα για βδομάδες ολόκληρες αποθηκευμένο στον σκληρό μου δίσκο και ανέτρεχα σε αυτό κατά διαστήματα, αποστασιοποιημένη από τη συναισθηματική φόρτιση που ένιωθα κατά τη συγγραφή του. Κάθε φορά χρειαζόταν να κάνω αλλαγές, να προσθέσω κάτι, μα κυρίως να αφαιρέσω ό,τι θεωρούσα περιττό. Από ένα σημείο και μετά, αντιμετώπισα την ιστορία μου όχι ως συγγραφέας αλλά ως αναγνώστρια. Στον εκδοτικό μου οίκο το παρέδωσα, όταν ήμουν σίγουρη πως δεν χρειαζόταν να κάνω την οποιαδήποτε αλλαγή από μέρους μου. Επομένως, αν το ξαναέγραφα από την αρχή δεν θα άλλαζα κάτι.

Πως χωρέσατε μια ολόκληρη ζωή σε ένα και μόνο βιβλίο;

Δεν είναι εύκολο να χωρέσει μια ολόκληρη ζωή σε ένα βιβλίο. Γι’ αυτό και η διαδικασία της συγγραφής είναι τόσο επίπονη, σαν μια γέννα αλλά και τόσο δημιουργική συνάμα. Αυτό που έκανα, ήταν να δημιουργήσω το πλαίσιο της ζωής των ηρώων μου, κοινωνικό και ιστορικό, αφήνοντας τον αναγνώστη να ανιχνεύσει πίσω από τις σελίδες, τους διαλόγους και τα σημεία στίξης πολλά κρυμμένα νοήματα και συμβολισμούς. Αυτή είναι η δύναμη του βιβλίου και η δυναμική του, έτσι όπως αναπτύσσεται από τη σχέση του με τον αναγνώστη.

Ο έρωτας έχει ηλικία;

Ο έρωτας είναι επαναστάτης. Γεννάει ιδέες, φουντώνει συναισθήματα, γκρεμίζει και χτίζει αδιαλείπτως. Μπορεί να έχει ηλικία κάτι που, συνεχώς, δίνει ώθηση για δημιουργία;  

Τι σας λένε οι αναγνώστες πιο συχνά; Έχετε λάβει ποτέ αρνητικές κριτικές;

Αρχικά αναφέρονται στη γραφή μου. Ο τρόπος γραφής του κάθε συγγραφέα αποτελεί το ίχνος του, το αποτύπωμά του κι όταν αυτό το αποτύπωμα αφήνει όμορφες εντυπώσεις, η χαρά για τον δημιουργό είναι μεγάλη.  Για εμένα, αρνητική κριτική είναι η κακοπροαίρετη κριτική, αυτή που γίνεται αφοριστικά, χωρίς επιχειρήματα και δεν προσφέρει στον συγγραφέα το έρεισμα να αναστοχάζεται τις ελλείψεις του και να διορθώνει τα κακώς κείμενα της δημιουργίας του. Ευτυχώς, τέτοια κριτική δεν έχω δεχτεί ως τώρα.

Ποια είναι η πηγή έμπνευσή σας;

Έμπνευσή μου αποτελεί ο άνθρωπος, με τις χαρές, τις λύπες  και τους καθημερινούς αγώνες που διεξάγονται στον εσωτερικό του κόσμο αλλά και στην κοινωνία όπου ζει. Άλλη πηγή έμπνευσης για εμένα είναι η φύση, γι’ αυτό σε κάθε βιβλίο μου η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα φυσικό περιβάλλον, ορεινό ή ενάλιο, σε μια προσπάθεια να αποκαταστήσω τη σχέση του ανθρώπου μαζί της, έστω και νοερά.  



 

Αν δεν την «ΕΛΕΓΑΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» πως θα την έλεγαν;

Σε αυτό το ερώτημα θα απαντήσουν  οι αναγνώστες, γιατί αν το κάνω εγώ, θα αποκαλύψω πολλά στοιχεία από την ιστορία μου.  

Εύχομαι ολόψυχα καλοτάξιδο! Σας ευχαριστώ πολύ για την ευχή, καθώς και για το βήμα που μου δίνετε να μιλήσω για το βιβλίο μου.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου