Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΟΥΚΝΙΔΗ

 




   «Η ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΤΗ ΑΙΣΘΗΣΗ» είναι ο τίτλος του βιβλίου σας. Μιλήστε μας γι’ αυτό.

Στον τίτλο του βιβλίου μου επέλεξα να εστιάσω στη δαιμονιώδη ηρωίδα μου, τη Νεφέλη Στάη, καθώς η Νεφέλη είναι η ψυχίατρος που κουβαλά αυτή την έκτη αίσθηση, ως προνόμιο ή κατάρα. Πρόκειται για μια γυναίκα που κάποιοι την μισούν και κάποιοι την λατρεύουν.   

 

 Γιατί σύγχρονο αστυνομικό μυθιστόρημα; Πως και επιλέξατε αυτό το είδος;

Το δικό μου μυθιστόρημα χαρακτηρίστηκε, ίσως συμβατικά, “αστυνομικό” διότι ξεκινά με έναν φόνο. Ωστόσο δεν αποτελεί το κλασικό αστυνομικό μυθιστόρημα κατά τη διάρκεια του οποίου απλώς αναζητούμε έναν δολοφόνο. Αποτελεί ένα κείμενο με κοινωνικές προεκτάσεις, έντονα ερωτικά στοιχεία, ηθικά ζητήματα και υπαρξιακά ερωτήματα.   

 

  Ποιος είναι ο πιο δυνατός χαρακτήρας;

Αναμφίβολα η Νεφέλη Στάη, εξού και φοράει το στέμμα της πρωταγωνίστριας. Πρόκειται για έναν αντισυμβατικό χαρακτήρα που δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε μέσο έχει στα χέρια της για να λάμψει η αλήθεια. 

 

    Που σταματά το ψέμα και που ξεκινάει η αλήθεια;

Όσα έχω γράψει στο βιβλίο μου αποτελούν αληθινά ψέματα και ταυτόχρονα ψεύτικες αλήθειες. 

 

    Τι σας δυσκόλεψε κατά τη διάρκεια της συγγραφής;

Η κατακλισμιαία σε κάποια σημεία πλοκή. Τώρα που ξαναδιαβάζω το βιβλίο, απορώ κι εγώ με τον τρόπο που τελικά έδεσα αρμονικά τα γεγονότα. Δεν νομίζω πως θα μπορέσω να πετύχω κάτι αντίστοιχο στο δεύτερο μέρος της “Ψυχιάτρου”.






  Ποια ήταν η καλύτερη κριτική που λάβατε για το βιβλίο σας;

Την καλύτερη κριτική την έλαβα μέσω ενός μηνύματος στο κινητό μου από έναν σημαντικό άνθρωπο του θεάτρου στη χώρα μας,  τον εξαιρετικό Αλέξανδρο Αντωνόπουλο. Ο Αλέξανδρος εγκωμίασε το βιβλίο μου και ταυτόχρονα μου χάρισε μια εποικοδομητική κριτική, την οποία κρατώ στα χέρια μου ως δώρο και πυξίδα για τη συγγραφή του δεύτερου μέρους.    

 

   Τι σημαίνει για σας δημιουργική γραφή;

Ποτέ μου δεν κατάλαβα τον όρο. Αν αποδεχτούμε ότι κάποιος “γράφει δημιουργικά”, τότε πρέπει να αποδεχτούμε ότι υπάρχει και το αντίθετο, δηλαδή ότι κάποιος “γράφει μη δημιουργικά”. Πώς γίνεται, όμως, κάποιος να γράφει μη δημιουργικά από τη στιγμή που η γραφή είναι εν γένει μια δημιουργική διαδικασία;

 

  Ποιο είναι το μότο της ζωής σας;

“Ζήσε πριν πεθάνεις δεύτερη φορά” είναι το μότο μου, το οποίο αποτελεί και τον υπότιτλο στην “Ψυχίατρο με την έκτη αίσθηση”. Φυσικά το ρήμα “πεθαίνω” χρησιμοποιείται συνυποδηλωτικά.  

 

    Στείλτε το δικό σας μήνυμα στους αναγνώστες του blog.

Το μήνυμά μου είναι να μην σταματήσουν ποτέ να ανακαλύπτουν τον εαυτό τους και τον κόσμο! Υπάρχει αρκετό υλικό για “εξερεύνηση” και εντός του εαυτού μας, αλλά και εκτός.  

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου