Σάββατο 30 Ιουλίου 2022

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΑΝΙΑ

 


«Τσάι από μέντα» είναι ο τίτλος του πρώτου σας μυθιστορήματος. Μιλήστε μας γι’ αυτό.

Πρέπει να πω πως δυσκολεύομαι να μιλήσω εγώ για το βιβλίο μου, διότι δεν μπορώ να είμαι αντικειμενική και να το δω αποστασιοποιημένα. Θα προσπαθήσω να κάνω μια απλή περιγραφή. Πρόκειται για την ιστορία μιας οικογένειας από το 1918 ως το 2018. Ο αναγνώστης ακολουθεί τη ζωή των μελών της, και κυρίως πέντε γενεών γυναικών, από την προ-προ γιαγιά ως την τρισέγγονη, που ζουν από την Αθήνα και την Τυνησία, μέχρι τη Γαλλία και τη Μαύρη Αφρική. Μέσα από τις προσωπικές τους ιστορίες ο αναγνώστης παρακολουθεί και τα ιστορικά γεγονότα της εκάστοτε περιόδου. 

Τι είναι αυτό που κάνει την ιστορία του βιβλίου σας τόσο ανθρώπινη;
Το γεγονός πως η ιστορία είναι εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα και πρόσωπα. Πρόκειται για την ιστορία της γιαγιάς μου, η οποία όταν ήταν 3 χρονών, έφυγε – για οικονομικούς λόγους – από  την Αθήνα και τους γονείς της για να ζήσει στην Τυνησία με τη γιαγιά της και τον θείο της. Φυσικά δεν πρόκειται για αυτούσια βιογραφία καθώς υπάρχουν έντονα στοιχεία μυθοπλασίας.

Με ποια «Ελένη» ταυτίζεστε περισσότερο και γιατί;
Χμ. Δύσκολη ερώτηση. Όλες έχουν κάποια στοιχεία με τα οποία ταυτίζομαι καθώς και άλλα με τα οποία δεν έχω καμία σχέση. Παρ’ όλα αυτά αν θα έπρεπε να επιλέξω μία, θα έλεγα με την Ελέν διότι ό, τι και να της συμβαίνει δεν αφήνει τη ζωή να την πηγαίνει αλλά πάντα παλεύει να την πηγαίνει αυτή εκεί που θέλει.

Τι κάνει τον θείο Φώτη τόσο συμπαθητικό;
Ομολογώ πως ο Φώτης είναι ένας εξιδανικευμένος χαρακτήρας. Εκπροσωπεί τον ιδανικό άνδρα, ή πιο σωστά τον ιδανικό άνθρωπο, για μένα φυσικά. Είναι  καλοπροαίρετος, υποστηρικτικός, δίκαιος, γεμάτος αγάπη και πίστη για τους ανθρώπους και πάνω από όλα είναι ανοιχτόμυαλος. Δεν έχει προκαταλήψεις και στεγανά.



Η ιστορία διαδραματίζεται στην Τυνησία. Το μέρος είναι τυχαίο η έχετε ταξιδέψει εκεί;
Το μέρος δεν είναι καθόλου τυχαίο μιας και όπως ανέφερα εκεί μεγάλωσε η γιαγιά μου και κάποια μέλη της οικογένειάς μου. Θα σας αποκαλύψω ένα μυστικό. Εγώ δεν έχω ταξιδέψει ποτέ εκεί. Αν και πάντα το ήθελα, δεν έτυχε. Έχω όμως τόσες εικόνες, ακούσματα, κι αντικείμενα από τους δικούς μου που είναι κατά κάποιον τρόπο ένα οικείο μέρος για μένα.

Είστε πολλά χρόνια στον χώρο του βιβλίου. Ποια ήταν η πιο δυνατή στιγμή που σας έμεινε χαραγμένη στη μνήμη;
Πολλές. Είναι ένας χώρος που αγαπώ βαθιά και που μου έχει χαρίσει μοναδικές στιγμές. Αυτά που έχουν χαραχτεί πιο έντονα μέσα μου είναι οι εκθέσεις στο εξωτερικό ( Φρανκφούρτη- Μπολόνια) όπου πήγαινα για πάρα πολλά χρόνια κι η προσωπική γνωριμία με ξένους συγγραφείς για τους οποίους έτρεφα τεράστιο θαυμασμό όπως ο Άμος Οζ, ο Ουμπέρτο Έκο, Γιασμίνα Χάντρα, Πάβελ Κόχουτ και πολλοί άλλοι.

Πότε να περιμένουμε το νέο σας βιβλίο;
Ειλικρινά δεν ξέρω ακόμη.

Τελικά, ποιο είναι το μυστικό που κάνει το τσάι από μέντα ακόμα πιο γευστικό;
Αγάπη, αγάπη, αγάπη.

 


 








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου