Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022

Συνέντευξη με τη συγγραφέα Ελευθερία Μεταξά

 


Έχω διαβάσει σχεδόν όλα της τα βιβλία. Μου άρεσαν πάρα πολύ. Είναι από αυτά τα βιβλία που κερδίζουν τον αναγνώστη από την πρώτη κιόλας σελίδα. Είναι γεμάτα αγωνία, σασπένς και μυστήριο. Για πρώτη φορά μου κάνει την τιμή να μιλήσει για το νέο της βιβλίο «Ο θησαυρός της Σμύρνης» που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μίνωας. Φίλες και φίλοι αναγνώστες η συγγραφέας Ελευθερία Μεταξά.

1.    


Ο θησαυρός της Σμύρνης είναι ο τίτλος του νέου μυθιστορήματός σας. Μιλήστε μας γι’ αυτό.

 

Ο θησαυρός της Σμύρνης είναι η καινούρια περιπέτεια του αγαπημένου αστυνομικού δίδυμου, του συνταξιούχου, πλέον, αστυνομικού Μάνου Βαρσάμη και της ψυχολόγου Έλσας Γληνού. Ο θάνατος ενός αιωνόβιου γέροντα, του Χριστόδουλου Ραγιόγλου, παλιού γνώριμου του Βαρσάμη, θα αποτελέσει το έναυσμα για την ιστορία, καθώς ο Μάνος είναι πεπεισμένος ότι ο φίλος του δεν πέθανε από φυσικά αίτια, αλλά δολοφονήθηκε. Οι ύποπτοι αναζητούνται ανάμεσα στα άτομα του στενού του περιβάλλοντος, που αποτελείται από την πιστή του οικονόμο, τον γραμματέα, τον δικηγόρο και τον γιατρό του. Όταν ο γραμματέας του δολοφονείται και, στη συνέχεια, γίνεται απόπειρα κατά της ζωής του δικηγόρου του, ο Βαρσάμης και η Έλσα αρχίζουν να ξετυλίγουν το κουβάρι μιας ιδιαίτερα μπερδεμένης ιστορίας, που συνδέεται άρρηκτα με το παρελθόν και συγκεκριμένα με τη Σμύρνη του 1922.

 

2.    Έχω διαβάσει σχεδόν όλα τα βιβλία σας και οφείλω να ομολογήσω ότι έχω ενθουσιαστεί! Υπάρχει κάποιο που ξεχωρίζετε εσείς, κι αν ναι, ποιο είναι αυτό;

 

Αγαπώ όλα μου τα βιβλία, όμως οφείλω να ομολογήσω πως ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου κρατά το Μαύρα σαν τον έβενο μαλλιά. Γράφτηκε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο της ζωής μου και αποτέλεσε το καταφύγιό μου τότε, τον δικό μου τρόπο να ξεχνιέμαι και να αντλώ δύναμη. Είναι το βιβλίο στο οποίο γεννήθηκε και η Έλσα Γληνού, η ηρωίδα που μαζί με τον Μάνο Βαρσάμη αποτελούν πλέον το μόνιμο πρωταγωνιστικό δίδυμο των τελευταίων μου βιβλίων.

 

3.    Πιο δύσκολο είναι να γράψεις την πλοκή ενός βιβλίου ή να διαμορφώσεις τους χαρακτήρες;

 

Σίγουρα δεν είναι κάτι απλό να πλάσεις μια ιστορία με συγκεκριμένους χαρακτήρες, γιατί τα πάντα πρέπει να έχουν το στοιχείο της αληθοφάνειας. Προσωπικά, θέλω οι ήρωές μου να είναι άνθρωποι καθημερινοί, από εκείνους που ο καθένας μας έχει συναντήσει στη ζωή του, αναγνωρίσιμοι και βαθιά ψυχογραφημένοι, ώστε οι πράξεις τους να δικαιολογούνται και να συνάδουν με την προσωπικότητά τους. Από την άλλη πλευρά, σε ό,τι αφορά την πλοκή χρειάζεται προσοχή, καθώς, πέρα από την αλήθεια της, η ιστορία πρέπει να είναι ολοκληρωμένη, να μην αφήνει κενά ή απορίες στον αναγνώστη.

 


4.    Το αγαπημένο δίδυμο Βαρσάμης-Γληνού πρωταγωνιστεί και σε αυτό το βιβλίο σας. Υπάρχει κάτι καινούριο που να περιμένουμε από τους ήρωές σας;

 

Στο βιβλίο που γράφω τώρα πρωταγωνιστεί και πάλι το αγαπημένο μου δίδυμο. Νομίζω, τελικά, ότι αυτοί οι δύο ήρωες ήρθαν για να μείνουν πολύ καιρό μαζί μου. Τους αγαπώ πολύ και δεν θέλω με τίποτα να τους αποχωριστώ.

 

5.    Τι είναι αυτό που σας λένε οι αναγνώστες σας πιο συχνά;

 

Χαίρομαι πολύ που οι αναγνώστες έχουν αγαπήσει τον Βαρσάμη και τη Γληνού και μου ζητούν συχνά να «αποκαταστήσω» την Έλσα. Θέλουν να βρει έναν άντρα και να ξαναφτιάξει τη ζωή της. Όμως, για να είμαι ειλικρινής, θεωρώ πιθανότερο να αποκαταστήσω τον Βαρσάμη σε κάποιο βιβλίο. Νομίζω ότι αυτός το έχει μεγαλύτερη ανάγκη.

 

6.    Υπάρχει κάποιο από τα βιβλία σας που σας αντιπροσωπεύει;  

 

Σε όλα μου τα βιβλία υπάρχουν στοιχεία που με αντιπροσωπεύουν ως χαρακτήρα, αφού μοιραία δίνω στους ήρωές μου στοιχεία από τη δική μου προσωπικότητα. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο συγκεκριμένο, αφού όλα έχουν κομμάτια από εμένα.

 

7.    Μια ευχή για τη νέα χρονιά:

 

Όσο κοινότοπο και αν ακούγεται, θα ευχηθώ πάνω και πρώτα απ’ όλα να έχουμε υγεία. Νομίζω ότι η πανδημία μάς δίδαξε ότι τελικά αυτό το αγαθό είναι το σημαντικότερο. Επιτρέψτε μου, όμως, να κάνω και μια δεύτερη ευχή: να καταλάβουμε όλοι ότι μόνο μονοιασμένοι θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε οποιοδήποτε πρόβλημα και να αγκαλιάσουμε ο ένας τον άλλο.  

 

Ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία και εύχομαι πάντα χαρές και επιτυχίες!






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Η Ιοκάστη Γιουξουάν στη Xώρα της Κλιμακτηρίου» της Κικής Μαυρίδου, συνεχίζεται και το Μάιο στον Πολυχώρο VAULT

  Και το Μάιο συνεχίζεται στον Πολυχώρο VAULT το νέο έργο της Κικής Μαυρίδου   « Η Ιοκάστη Γιουξουάν στή Xώρα της Κλιμακτ...