Ναι, φυσικά και δεν κατάλαβα πότε πέρασαν σαρανταένα ολόκληρα χρόνια. Επίσης δεν κατάλαβα το πόσο γρήγορα γέμισε η θεόρατη βιβλιοθήκη μου που δεσπόζει στο σαλόνι. Σήμερα που γιορτάζω και θα σβήσω τα κεράκια στην τούρτα μου σας παρουσιάζω σαράντα + ένα βιβλία που έχω διαβάσει και μου έκλεψαν την καρδιά…
ΠΕΝΥ ΠΑΠΑΔΑΚΗ | ΠΟΛΥΞΕΝΗ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ
Η Πολυξένη άνοιξε τον φάκελο που κρατούσε στα χέρια
της. Ένα εξώφυλλο περιοδικού πρόβαλε μπροστά στα μάτια της και της έκοψε την
ανάσα. Ήταν η κοπέλα που την επισκεπτόταν στα όνειρά της. Η ομοιότητά τους ήταν
συγκλονιστική!
Αυτή είναι η μητέρα σου.
Τα καλλιγραφικά γράμματα της γιαγιάς της έκαναν τις
συστάσεις.
Σε ένα άλλο εξώφυλλο χαμογελούσε παιχνιδιάρικα και
πίσω της ήταν ένας άντρας· κάποιος είχε κυκλώσει τη μορφή του.
Αυτός είναι ο πατέρας σου, διάβασε και αναρωτήθηκε
γιατί δεν υπήρχε ούτε μια φωτογραφία του στο σπίτι όπου έμενε με την Ασημίνα.
Ήταν ένας ωραίος άντρας, ένας άντρας που είχε το ερωτευμένο βλέμμα του
καρφωμένο στη μάνα της.
Τουλάχιστον γεννήθηκα από έρωτα, σκέφτηκε κι ευχήθηκε,
αν κάποτε αποκτούσε ένα παιδί, να ήταν από έρωτα.
Μια λευκή κόλα χαρτί, που από τα χρόνια είχε ελαφρώς
κιτρινίσει στις άκρες, ήταν διπλωμένη στα δύο. Την άνοιξε σχεδόν ευλαβικά για
να μην τη σκίσει και διάβασε μία και μόνο λέξη: ΣΥΓΓΝΩΜΗ.
Αυτή τη λέξη και μια απάντηση στο «γιατί», που της
έτρωγε χρόνια την ψυχή, περίμενε η Πολυξένη από την Ασημίνα. Μα η συγγνώμη
απαιτεί γενναιότητα και οι απαντήσεις αλήθεια, κι αυτή η γυναίκα δεν είχε καμία
σχέση μ’ αυτές τις αξίες. Καταχράστηκε καθετί δικό της –την ταυτότητά της, τα
γνήσια έγγραφά της, την περιουσία της– κάνοντάς τη να νιώθει πως δεν ανήκει
πουθενά· πως είναι… Πολύ-ξένη.
Θα έρθει άραγε η λύτρωση; Και αν ναι, για ποια από τις
δύο;
ΜΑΝΙΝΑ
ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ | ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΤΩΝ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Το Μεσολόγγι χάνεται, αλλά η Έξοδος γίνεται κραυγή
ελευθερίας που αντηχεί σε όλη την Υφήλιο. Η Σάνα και η Ρουθ, δυο γυναίκες που
επέζησαν από την Έξοδο έχουν μετατρέψει ένα ξεχασμένο αρχαίο φρούριο και
εγκαταλειμμένο μοναστήρι στην Ανατολική Μακεδονία, σε καταφύγιο για κορίτσια
που σώζουν από τα σκλαβοπάζαρα. Εκεί, στο «Βουνό», όπως το λένε μεταξύ τους,
μαθαίνουν στα κορίτσια γράμματα, επιβίωση και ελευθερία…
ΕΛΕΩΝΟΡΑ
ΧΑΤΖΗΑΒΡΑΚΟΓΛΟΥ | ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΕΙΜΑΙ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ
Ο πυρήνας της ποιητικής συλλογής είναι οι ανθρώπινες
σχέσεις. Ο έρωτας, η αγάπη, η φιλία, ο πόνος, η χαρά συνθέτουν τις αποχρώσεις της ζωής. Μας κάνουν
να ωριμάζουμε χωρίς να σταματάμε να ονειρευόμαστε.
«Στο περιθώριο να μη ζει η αγάπη. Εγώ κι εσύ αγνοί
προσκυνητές αυτού του κόσμου με ρόδα φρέσκα ολόδροσα στην καρδιά, τον δρόμο της
μοναχικής αναζήτησης να μοιραστούμε, να ενωθούμε, να αγαπηθούμε».
ΜΑΡΙΑ
ΚΑΒΟΥΡΗ | ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΛΟΣ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΕΞΙΤΥΠΟΝ
Τι γίνεται όταν η μικρή νεράιδα Φιλία αποφασίζει να
ταξιδέψει και να γνωρίσει τον κόσμο; Ποιους θα συναντήσει; Τι θα κερδίσει από
αυτό το ταξίδι; Συντροφιά της η πριγκίπισσα Αγάπη. Πώς αντιδρά όταν η…
«Φιλίτσα» της είτε μουτρώνει είτε στεναχωριέται; Πώς ο Φόβος ερωτεύεται την
Ανάγκη μέσω μιας… πεταλούδας; Πώς είναι ο βασιλιάς Θάνατος και πώς τον έχουμε
πλάσει στη δική μας, κοινή, κοσμοθεωρία; Και ο Έρωτας; Και η Ζωή; Και ακόμα μια
προφητεία: το Χαμόγελο πρέπει να σωθεί! Πρέπει να επαναδημιουργηθεί το βασίλειο
των Συννεφοπερπατητών, με επικεφαλής αυτό το μικρό αγόρι. Τότε μόνο θα έχει
εκπληρωθεί το Πεπρωμένο! Και τι ρόλο παίζει ένα μικρό, λευκό φτερό σε όλα αυτά;
Κι όταν όλα φτάσουν στο τέλος, ένα δίλημμα γεννιέται…
Καλό μας ταξίδι!
ADAM
FURY
| ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ
Τι είναι πραγματικά η δύναμη και μέχρι πού μπορεί να
φτάσει; Ποια είναι τα όρια της καταστροφής και γιατί μας γοητεύει τόσο; Ο
Ντοστογιέφσκι έχει πει το περίφημο: «αν δεν υπάρχει Θεός, όλα επιτρέπονται». Μπορούμε
όντως να συλλάβουμε τούτη την άναρχη ελευθερία; Οι παραπάνω σκέψεις αποτυπώνουν
εν συντομία την ουσία του έργου “Καταστρέφοντας τους θεούς”. Η ιστορία ξεκινάει
δεκατρία χρόνια μετά από ένα τραγικό συμβάν: την αυτοκτονία του πρωταγωνιστή.
Με τον καλύτερο φίλο του να έχει αναλάβει έναν δύσκολο ρόλο -να πρέπει να
εξηγήσει στη μητέρα του αδικοχαμένου εφήβου τα αίτια αυτής της μοιραίας
απόφασης- μια μυστική συμφωνία φανερώνεται με σκοπό να επισφραγίσει μια
δεύτερη. Μόνο που τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Η αινιγματική φιγούρα του
“φίλου” δυσκολεύει την κατάσταση, μιας και δεν είναι σαφείς οι προθέσεις του,
αλλά ούτε και ο τρόπος που φαίνεται να βοηθούσε τον ήρωα. Όσο η πλοκή προχωράει
η δράση κλιμακώνεται, ο κάθε χαρακτήρας, σαν πιόνι, κάνει την κίνησή του,
συμμαχίες οργανώνονται στρατηγικά και οι αποκαλύψεις πληθαίνουν, έως ότου
πέσουν οι μάσκες και αποκαλυφθούν όλα. Ή σχεδόν όλα… Σε αυτό το μυθιστόρημα ο
πρωταγωνιστής θα βρεθεί σε ένα ιδιαίτερο μονοπάτι που χωρίζεται σε δύο δρόμους
και θα πρέπει να κάνει την επιλογή του. Είτε θα πρέπει να πράξει αναλογιζόμενος
μιας μεταφυσικής του κόσμου είτε να πράξει με την απουσία της. Θα χωθεί
αναπόφευκτα στα έγκατα του μηδενισμού, θα παλέψει με νοητικά τέρατα και στο
τέλος θα κηρύξει πόλεμο με τους Θεούς και το δημιούργημά τους, την ίδια την
ύπαρξη.
ΕΥΗ ΔΟΥΡΓΟΥΤΗ | ΜΗ ΘΥΜΩΝΕΙΣ, ΒΡΕ ΘΥΜΟΥΛΗ! | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ
Είναι φυσιολογικό άραγε να θυμώνουμε; Πώς νιώθει αυτός
που θυμώνει και πώς αυτός που εισπράττει τον θυμό μας; Τι πρέπει να κάνουμε
ώστε να μη στεναχωρούμε τους ανθρώπους που μας αγαπούν; Τα δίδυμα αδερφάκια, ο
Θυμούλης και ο Ξεθυμούλης, μας βοηθούν να απαντήσουμε σ’ αυτές τις ερωτήσεις
και μας μαθαίνουν τρόπους ώστε να ελέγχουμε τον θυμό μας. Γιατί, μαθαίνοντας να
διαχειριζόμαστε τον θυμό μας σήμερα, απολαμβάνουμε περισσότερο τη ζωή αύριο.
Ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους «Θυμούληδες»!
ΑΝΝΑ
ΦΙΛΙΠΠΟΥΣΗ | ΤΩΡΑ ΞΕΡΕΙΣ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ
Ο Ευάγγελος Σοφός με τη σύζυγό του, Βασιλική,
καμαρώνουν για το απόκτημά τους, το κελάρι τους στο Φρίουλι. Το όνομα αυτού «Εντελβάις»,
σαν το όμορφο λουλούδι που φυτρώνει στις κορυφές των βουνών. Κάποια μέρα όμως
το λουλούδι αρχίζει να μαραίνεται, καθώς τα άσχημα γεγονότα διαδέχονται το ένα
το άλλο. Είκοσι οκτώ χρόνια αργότερα, η επίσκεψη της Νεφέλης θα φέρει τα πάνω
κάτω. Χωρίς να το θέλει, θα επηρεάσει τη ζωή αρκετών ανθρώπων, μα πιο πολύ τη
δική της.
Η επιστροφή του Πέτρου από την Ελλάδα στην Ιταλία
επιφυλάσσει εκπλήξεις. Όσο κι αν θέλει να ξεφύγει από το παρελθόν του, εκείνο
δεν τον αφήνει. Μια δυνατή φιλία, ένας μεγάλος έρωτας, μυστικά, συνωμοσίες και
ενοχές μπερδεύουν περισσότερο το νήμα. Η μέρα που θα βγουν όλα στο φως
πλησιάζει. Η αποκάλυψη θα συγκλονίσει όχι μόνο τη Νεφέλη, αλλά και όσους
γνώριζαν και δεν μιλούσαν.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΝΑΡΙΤΗ | ΟΣΑ ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΔΕΝ ΛΗΣΜΟΝΟΥΝ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ
Ο Πέτρος Αποστόλου, επίκουρος καθηγητής Αστροφυσικής,
μέσα από την πραγματικότητα της ωμής βίας που στιγμάτισε την παιδική του ψυχή,
ήρθε σε σύγκρουση με τα συναισθήματά του και κατάφερε να γνωρίσει καλύτερα τη
βαθύτερη πλευρά του εαυτού του.
Τα γεγονότα που τον συγκλόνισαν στην παιδική ηλικία
τον βρήκαν απροετοίμαστο, με την ψυχή να αιμορραγεί. Η νέα ζωή μετά τις
απώλειες τού υπόσχονταν δυνατές συγκινήσεις και αλλαγές που θα οδηγούσαν σε
αναζητήσεις και θα δοκίμαζαν τα όριά του. Ο δρόμος του δεν ήταν στρωμένος με
ροδοπέταλα, αλλά γεμάτος με αγκάθια. Εκείνος είχε χρέος να τα απομακρύνει και
ν’ ανακαλύψει τον ανώτερο εαυτό του και την αλήθεια του υλικού κόσμου που θα
μοιραζόταν και με τις υπόλοιπες ψυχές.
Γιατί υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που γεννήθηκαν για να
είναι ξεχωριστοί. Όσα δεν ξέχασαν τους έκαναν πιο δυνατούς. Είναι γεννημένοι
για ν’ ανάβουν τη σπίθα της ελπίδας όταν τρεμοσβήνει από τις δοκιμασίες, και να
ζουν ελεύθεροι.
ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΔΙΠΛΑΡΗ | ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΘΑΜΕ ΤΙΠΟΤΑ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ
Ευτυχώς που δεν πάθαμε τίποτα! Ευτυχώς, γιατί έχουμε
τραβήξει πολλά. Έρωτες και προδοσίες, που μας οδηγούν σ’ ένα αέναο ταξίδι,
χωρίς Ιθάκη. Βία σε σώμα, νου, ψυχή. Βία, που σε βία οδηγεί.
Ευτυχώς, γιατί υπάρχουν Βαλεντίνοι που δωρίζουν και
δωρίζονται, και Δωροθέες που κρύβουν τους πολλούς εαυτούς τους τον έναν μέσα
στον άλλον για να αποτρέψουν την άλωση.
Ευτυχώς, γιατί δεν μπόρεσαν να μας καταπιούν οι
ανεχόρταγοι που κατάπιαν τον κόσμο ολόκληρο. Ούτε καν ο «EROS», που μπορεί να
είναι έρως, αλλά μπορεί να είναι και μολυσματική νόσος.
Ευτυχώς, γιατί μέσα στην τρέλα αυτού του καιρού,
υπάρχουν ακόμα κάποιοι που αφηγούνται παραμύθια – και «παραμυθία» σημαίνει
παρηγοριά.
Ευτυχώς, γιατί εκτός από τις ιστορίες, υπάρχουν και τα
ταξίδια που ξεκινάνε από την ΠΥΛΗ Ε1, αλλά καμιά φορά ξεκινάνε κι από μέσα μας.
Κι όσο οι ιστορίες μάς ταξιδεύουν, θα μπορούμε να φτιάχνουμε συνεχώς
καινούριες, και το ταξίδι να συνεχίζεται.
Ευτυχώς!
ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΜΑΝΙΑ | ΤΣΑΪ ΑΠΟ ΜΕΝΤΑ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ
Δεκέμβριος του 1918. Ένα γράμμα από την Τυνησία θα
φέρει τα πάνω κάτω σε μια οικογένεια στην Αθήνα. Ένα γράμμα καταλύτης, ένα
ανήκουστο δίλημμα, δυσβάσταχτοι αποχωρισμοί, νέοι άρρηκτοι δεσμοί, μια μυστική
συνταγή κι ένα χειροποίητο ασημένιο κρεμαστό χέρι της Φατίμα αποτελούν την
αφετηρία μιας ιστορίας εκατό χρόνων.
Στην εξωτική Τυνησία, τη μεταπολεμική Αθήνα, στο
κοσμοπολίτικο Παρίσι, στους ατελείωτους αμπελώνες της Βουργουνδίας και στους
καταυλισμούς προσφύγων της Μαύρης Αφρικής, ξετυλίγεται η συναρπαστική ζωή πέντε
γυναικών, από την προ-προγιαγιά Ελένη μέχρι την τρισέγγονή της Έλενα.
ΠΑΝΟΣ
ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΤΟ ΕΛΑΦΙ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ
ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΩΝ
ΒΡΑΒΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
Δύο γυναίκες βρίσκονται ξαφνικά μόνες. Η Έλσα και η
Πόλυ έζησαν για χρόνια στη σκιά της άρρωστης μητέρας τους, υπομένοντας την
άθλια συμπεριφορά του πατέρα τους. Μόνη τους παρηγοριά η θέα ενός ελαφιού που
εμφανίζεται συχνά, για να τους θυμίσει την αξία της ελπίδας και της υπομονής.
ΣΕΜΙΝΑ
ΔΙΓΕΝΗ | Felicità | ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ
Η Κάπα Εκδοτική υποδέχεται την καταξιωμένη
δημοσιογράφο και συγγραφέα Σεμίνα Διγενή και το 4ο βιβλίο της με τίτλο Felicità.
«Η ηρωίδα αυτής της νουβέλας», λέει η συγγραφέας, «αν
υπήρχε στην πραγματικότητα, θα ήθελα να ήταν φίλη μου. Όπως και το αγόρι που
την ακούει αποσβολωμένο να του λέει πως θέλει να… ενοικιάσει μια μέρα από τη
ζωή του. Όταν δέχεται να της “πουλήσει” 24 ώρες του επειδή εκείνη θέλει να
μάθει κάτι, ένα επικίνδυνο πείραμα ξεκινάει, μαζί με ένα ερώτημα: “Θα
χρησιμοποιήσει τελικά τη δυστυχία της ως πρώτη ύλη για τη λύτρωση;” Ή μήπως
–όπως είχε προειδοποιήσει εδώ κι αιώνες ο Ευριπίδης– ο κίνδυνος θα έρθει
ταχύτερα επειδή περιφρονήθηκε;»
Συστήνοντας το βιβλίο στους αναγνώστες, ο Λέανδρος
Πολενάκης υπογραμμίζει:
«Το έργο της Σεμίνας Διγενή, Felicità, είναι ένα
κείμενο υβριδικό, που συνδυάζει το καλά χτισμένο θέατρο, το καλά δουλεμένο
κινηματογραφικό σενάριο, αλλά και ένα δυναμικό νευρώδες αφήγημα».
Η Ελένη Ράντου σημειώνει πως:
«Το κείμενο είναι γεμάτο με το πάθος της Σεμίνας, έξω
από φόρμες, κανόνες και “πρέπει”. Εμένα με καθήλωσε».
Ο Ηρακλής Λογοθέτης επισημαίνει πως:
«Όλα αποκαλύπτονται από την ενεργοποίηση μιας
βραδυφλεγούς βόμβας, που δεν θα σκάσει ενώπιον του θεατή, παρά μόνο στο τέλος
του έργου».
Και ο Θέμης Καραμουρατίδης αναρωτιέται:
«Το Felicità σε κάνει να νιώθεις πως κρυφοδιαβάζεις το
σενάριο μιας συναρπαστικής ταινίας του Αντονιόνι ή του Αλμοδόβαρ. Με καμικάζι
τρόπο, γράφει αυτό το έργο σαν να μην έχει όλη αυτή την τεράστια πορεία στη
δημοσιογραφία. Σαν να αρχίζουν και να τελειώνουν όλα μέσα στο Felicità.
»Σεμίνα, μήπως εσύ είσαι η “Γυναίκα” και εμείς το
“Πείραμα”;»
ΘΑΝΟΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ | ΑΥΤΗ Η ΝΥΧΤΑ ΜΕΝΕΙ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ KAKTOS
Το εμβληματικό βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή "Αυτή η
νύχτα μένει", στο οποίο βασίζεται η νέα τηλεοπτική σειρά του ALPHA,
κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις ΚΑΚΤΟΣ.
Ένα σαγηνευτικό οδοιπορικό ανά την Ελλάδα της νύχτας,
μια προσωπική μαρτυρία δοσμένη με την ανεπανάληπτη γραφή του Θάνου Αλεξανδρή.
Από την Τρίπολη στη Δράμα, κι από τη Λάρισα στη Ρόδο,
το επικό οδοιπορικό του Θάνου Αλεξανδρή ζωντανεύει τη νύχτα -μιας άλλης εποχής,
που έχει πλέον παρέλθει- και τους πρωταγωνιστές της, την καψούρα και τις
υπερβολές της, τις ιεροτελεστίες και τους κινδύνους της... "Αυτή η νύχτα
μένει".
Αυτή που σε κρατάει ως τα χαράματα, σε αφήνει ταπί, σε
δοκιμάzει με κάθε είδους πειρασμό κι αντιπερισπασμό. Είναι η νύχτα που
στενάζει, ονειρεύεται, φαλτσάρει, πλακώνεται, ξοδεύεται στα "μαγαζιά"
κάθε επαρχιακής πόλης...
ΧΡΗΣΤΟΣ
ΝΑΟΥΜ | ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΑΝΘΙΖΩ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ
Ο Φίλιππος Δελλής οδηγώντας ένα βροχερό απόγευμα
προβληματίζεται με τη διάγνωση που μόλις του έχει ανακοινωθεί. Καρκίνος.
Ο νους του, σαν κινούμενη κάμερα, στρέφεται στα παλιά
για να εξηγήσει και να αντέξει τα καινούργια. Επανεξετάζει γεγονότα που τον
σημάδεψαν, ανατρέχει στους έρωτες και στις οικογενειακές σχέσεις, στη βία και
την κακοποίηση των παιδικών και εφηβικών χρόνων, στις ματαιώσεις της
ενηλικίωσης αλλά και στις ασύμμετρες συγκρούσεις με τις κοινωνικές
προκαταλήψεις.
Στον δρόμο του συστοιχίες δέντρων. Στον ίσκιο τους, ως
άνθρωπος που ακολουθεί τα όνειρά του, ο Φίλιππος δεν παρασύρεται από τις
αντιξοότητες. Θα αναμετρηθεί με φόβους και βεβαιότητες, για να αποδείξει ότι η
ζωή είναι μοναδική, γλυκιά και απρόβλεπτη και ότι οι άνθρωποι μπορούν να
ξανανθίσουν – ακόμα και στο σκοτάδι.
ΟΛΥΜΠΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ | ΑΞΕΛΕΡΕ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΥΡΤΑΡΙ
Αγαπητέ αναγνώστη, λόγω δικής μου απροσεξίας κάποιοι
από τους ήρωες ξέφυγαν της προσοχής μου και δραπέτευσαν από το χαρτί. Για τον
λόγο αυτό θα χρειαστώ τη βοήθειά σου. Σε περίπτωση που συναντήσεις κάποιον από
αυτούς στον δρόμο σου ή ακόμα και μέσα στο σπίτι σου, θα σε παρακαλούσα να του
φερθείς με επιείκεια και καλοσύνη. Ίσως στο τέλος συνειδητοποιήσεις το πόσο
ίδιοι είστε. Δε θέλω να μου τον επιστρέψεις, μονάχα να τον αγαπήσεις σαν να
είναι ο ίδιος σου ο εαυτός.
ΧΡΗΣΤΟΣ
ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ | ΣΤΟΝ 5ο ΟΡΟΦΟ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ
Πέμπτος όροφος της Νομικής Αθηνών, Τομέας
Εγκληματολογίας. Ο υποψήφιος διδάκτορας Άγγελος Κονδύλης ανακαλύπτει το πτώμα
της Οχιάς, κατά κόσμον καθηγήτριας Λαμπρινής Σιώμου, πριν δολοφονηθεί κι αυτός
με τη σειρά του.
Ο αστυνόμος του Τμήματος Ανθρωποκτονιών Αττικής
Χριστόφορος Μάρκου, απόφοιτος του τομέα και παλιός γνώριμος των θυμάτων,
αναλαμβάνει την έρευνα της διπλής ανθρωποκτονίας.
Κινούμενος στο σκοτάδι του πέμπτου ορόφου, σ’ έναν
λαβύρινθο μυστικών, διαπλοκής, προσωπικών εμπαθειών κι ακαδημαϊκών φιλοδοξιών,
καλείται να ανακαλύψει με τη βοήθεια ενός «πασπαρτού» ποιος μετέτρεψε το κτίριο
του πανεπιστημίου σε σκηνικό δολοφονιών, και ν’ απαντήσει: Υπάρχει, τελικά, το
τέλειο έγκλημα;
ΣΠΥΡΟΣ
ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗΣ | ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ
Χανιά, σήμερα
Στην Ιερά Μονή της Παναγιάς Ακρωτηριανής ο συντηρητής
έργων τέχνης Σταύρος Βεγράκης ανακαλύπτει μια αριστουργηματική και συνάμα
«βλάσφημη» εικόνα, που κανείς δεν θα περίμενε να βρίσκεται σ’ ένα μοναστήρι.
Ποιος είναι, άραγε, ο άγνωστος δημιουργός της, του οποίου την τέχνη
χαρακτηρίζει ένας γνήσιος και απαράμιλλος ρεαλισμός, και κυρίως πώς έφτασε να
ακολουθήσει μια τόσο τολμηρή τεχνική στις αγιογραφίες του;
Σε ένα ταξίδι του στη Σμύρνη ο Βεγράκης θα βρει την
άκρη της ιστορίας σε ένα εντελώς απρόσμενο μέρος. Επιστρέφοντας στα Χανιά, θα
του αποκαλυφθεί μια τραγική ιστορία, βαθιά θαμμένη στη μνήμη της πόλης.
Χανιά, 1900-1922
Μια μάνα ψαλιδίζει με άκαρδο πείσμα τις φτερούγες που
πάνε να φυτρώσουν στις πλάτες του παιδιού της. Ξεφεύγοντας για λίγο από το υγρό
υπόγειο, τη φυλακή του, ο Ιωάννης, ένας «ατελής» άνθρωπος, πασχίζει να φτάσει
στην τελειότητα. Ο νεαρός ζωγράφος τολμά το αδιανόητο, αδιαφορώντας για το
τίμημα. Βλασφημία ή ωδή στον έρωτα είναι η δημιουργία του; Ποιος, όμως, μπορεί
να κρίνει την τέχνη που πηγάζει από την αλήθεια της ψυχής;
Στη δίνη της ανασφάλειας και των τραγικών ιστορικών
γεγονότων, δύο νέα παιδιά δεν διστάζουν να ερωτευτούν μέχρις εσχάτων. Έναν
αιώνα μετά, η αγάπη, η ανθρώπινη αναλγησία και το φοβερό τέλος είναι αδύνατο
να ξεχαστούν…
ΕΙΡΗΝΗ
ΒΑΡΔΑΚΗ | ΖΩΝΗ 5 | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ
«Καλώς ήρθατε στη ΖΩΝΗ ΠΕΝΤΕ.
Εδώ απαγορεύΟΝται η θλίψη και κάθε της έκφραση.
Εδώ απαγορεύΟΝται το δάκρυ και το μαύρο χρώμα.
Εδώ απαγορεύΟΝται ο πόνος και η μνήμη του».
Η ιστορία της γυναίκας που πέρασε στη ΖΩΝΗ ΠΕΝΤΕ για
να ανταμώσει ξανά το παιδί της. Η μόνη της αποστολή είναι να μη δακρύσει, να μη
λυγίσει ό,τι κι αν αντικρίσουν τα μάτια της.
Και ίσως να τα καταφέρει… Αρκεί να πάψει να ψιθυρίζει
τα βράδια πως άλλο βασανιστήριο δεν γνώρισε πέρα από κείνο της φωνής του.
Η Ειρήνη Βαρδάκη με το νέο της βιβλίο μάς μεταφέρει σε
έναν κόσμο παράλληλο, εκεί όπου όλα θυμίζουν έντονα το σήμερα…
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΜΕΤΑΞΑ | Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ
Σμύρνη, 9 Σεπτεμβρίου 1922. Ο νεαρός Αρίστος
Κογκαλίδης αποφασίζει να εγκαταλείψει την πατρίδα του και να καταφύγει με την
οικογένειά του στην Ελλάδα. Ξέρει ότι η μέρα της καταστροφής πλησιάζει και ο
μοναδικός τρόπος να σωθούν είναι να ακολουθήσουν τον δρόμο της προσφυγιάς. Δεν
τον φοβίζει το μέλλον, καθώς θα πάρει μαζί του όλα εκείνα που θα του επιτρέψουν
να ξεκινήσει μια νέα ζωή: χρήματα, κοσμήματα αλλά και τον πολύτιμο θησαυρό του…
Όμως, ο νεαρός Γαβρίλης Ραγιόγλου ανατρέπει την τελευταία στιγμή τα σχέδιά του
με τον χειρότερο τρόπο…
Αθήνα, σήμερα. Όταν ο αιωνόβιος Χριστόδουλος Ραγιόγλου
δολοφονείται, ο συνταξιούχος πλέον αστυνομικός Μάνος Βαρσάμης, παλιός φίλος του
θύματος, και η ψυχολόγος Έλσα Γληνού αναλαμβάνουν την υπόθεση. Όσοι ήταν κοντά
του μπαίνουν στο στόχαστρο του Βαρσάμη που πιστεύει πως ένας από αυτούς είναι ο
δολοφόνος. Όταν, όμως, η Έλσα συνειδητοποιεί πως όλοι τους σχετίζονται με τη
Σμύρνη, οι ισορροπίες ανατρέπονται και τα νέα δεδομένα οδηγούν σε ένα ακόμα
έγκλημα και μια απόπειρα δολοφονίας.
Το παρελθόν μπλέκεται με το παρόν και καλά κρυμμένα
μυστικά βγαίνουν στο φως. Ποιος θέλησε να σκοτώσει έναν άνθρωπο που ήδη
βρισκόταν στο κατώφλι του θανάτου; Ο Μάνος και η Έλσα, στην προσπάθειά τους να
ξετυλίξουν το κουβάρι αυτής της τόσο σκοτεινής υπόθεσης, καλούνται να ανατρέξουν
στο 1922…
Όλα οδηγούν στη Σμύρνη… ή ξεκινούν αποκεί…
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΕΛ. ΤΖΙΤΖΙΚΑΚΗΣ | Η ΦΛΟΓΑ, Η ΦΩΤΙΑ ΚΙ Η ΣΤΑΧΤΗ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ KAKTOS
Καλοκαίρι, Ελλάδα, σήμερα.
Η Μανωλία, η Εριέττα, και η Θέτιδα είναι φίλες από
παιδιά. Η πρώτη δυναμική, η δεύτερη ρομαντική, η τρίτη επαναστάτρια, και η
καθεμιά έχει τραβήξει τον δικό της δρόμο στη ζωή. Διατηρούν πλέον τυπικές
φιλικές σχέσεις, μα, ενόψει του γάμου της Μανωλίας, αποφασίζουν να περάσουν μαζί
λίγες ημέρες διακοπών στη Σκιάθο για να θυμηθούν τα παλιά. Εκείνο που φαντάζει
ως διέξοδος αποδεικνύεται δύσκολο, καθώς το παρελθόν κρύβει μυστικά και πονάει
σαν θα το σκαλίσουν, ενώ, επειδή συνεχίζει να επηρεάζει το παρόν, θα κληθεί η
μία να βρεθεί αντιμέτωπη της άλλης.
Τρεις ασυμβίβαστες γυναίκες με διαφορετικές
προσωπικότητες, η καθεμιά με τα μυστικά της, που κάποια επιλέγουν να
εκμυστηρευτούν και άλλα να τα αποκρύψουν, μας διηγούνται το πώς βλέπουν τη ζωή,
τους άντρες, τις γυναίκες, τους εαυτούς τους και φυσικά τις φίλες τους. Ένα
μυθιστόρημα με έντονη τη μυρωδιά των ’80s, που μιλάει για τα μυστικά των
ανθρώπων και εκείνα που δεν θέλουμε να παραδεχτούμε στον ίδιο μας τον εαυτό,
καταλήγοντας στο ερώτημα: Όταν η αλήθεια αποκαλύπτεται και όλα τα μυστικά
μαθαίνονται, τότε τι κάνεις; Τα αντιμετωπίζεις γραπώνοντας το ρίσκο ή
συνεχίζεις τα ψέματα; Όταν η φλόγα θα ανάψει, θα ακολουθήσει η φωτιά, και αν
δεν την προλάβεις, θα γίνουν όλα στάχτη.
ΕΛΕΝΗ
ΚΙΟΥΣΕ | Η ΤΣΑΟΥΣΑ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ KAKTOS
Όταν ήμουν μικρή, αγαπούσα όλο τον κόσμο. Λάτρευα τη
γιαγιά μου, τον κοκορίκο μου τον Μανωλάκη, τον Αντρίκο. Το «αγαπώ» μου χωρούσε
μέσα κόσμο και κοσμάκη.
Ακόμα και τους γονείς και την αδελφή μου αγαπούσα,
άλλο που ποτέ δεν το παραδέχτηκα. Είχα τόση ανάγκη να τους δικαιολογώ για τη
σκληρότητα και την αδιαφορία τους, που πάντα έβρισκα λόγους να το κάνω. Τα
βράδια που ξάπλωνα, όταν έκανα την προσευχή μου, παρακαλούσα τον Θεό να δουν
μέσα μου κάτι που θα τους έκανε να με αγαπήσουν κι αυτοί.
Μετά τα απανωτά στραπάτσα που έφαγα, το «ω» μου δεν
άντεξε. Άρχισε σιγά-σιγά να κλείνει τις γοητευτικές του καμπύλες και να πνίγει
μέσα του όσα του είχα χώσει. Ώσπου κατάντησε να γίνει «ο». Και τα «αγαπώ» μου
μεταμορφώθηκαν σε ανορθόγραφα και άχαρα «αγαπό».
Πόσοι άνθρωποι να χωρέσουν μέσα σ’ ένα μικρό «ο»;
Στρυμώχτηκαν κι έσκασαν. Έτσι λοιπόν, το «ο» μου τώρα πια χωράει μία και
μοναδική αγάπη.
Την αγάπη που νιώθω για μένα…
ΕΥΘΥΜΙΑ
ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ | ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΠΟΥ ΚΡΑΤΗΣΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΞΗ
Η Θεοδώρα έζησε δύσκολα παιδικά χρόνια. Έπρεπε να
μεγαλώσει την αδερφή της, να βοηθήσει τη μάνα της, να πάρει ακόμη και το ρόλο
του πατέρα που έφυγε νωρίς από κοντά τους. Όμως, δεν σταμάτησε να διεκδικεί τα
όνειρά της. Αποφάσισε να σπουδάσει και να πάει ενάντια στα πρέπει της κλειστής
κοινωνίας, σκληραίνοντας τη στάση της απέναντι στη ζωή που ήθελε να τη λυγίσει.
Ωστόσο, όταν ο έρωτας της χτύπησε απρόσμενα την πόρτα,
εκείνη έκανε το λάθος να ακολουθήσει την καρδιά της. Μέσα από το καρδιοχτύπι
γεννήθηκε ο καρπός μιας μεγάλης αγάπης. Η αποκάλυψη της ταυτότητας του
αγαπημένου της, όμως, την οδηγεί σε δρόμους που δεν φανταζόταν ποτέ της πως θα
διαβεί. Η αγάπη χάθηκε μέσα από τα χέρια της γιατί έπρεπε να προστατέψει την
οικογένειά της. Μόνη διέξοδος, η φυγή…
Τριάντα χρόνια μετά, η Λυδία κρατάει στα χέρια της το
ημερολόγιο της θείας της και ένα κλειδί. Ο θάνατός της δεν τη συγκίνησε σχεδόν
καθόλου. Ζούσε χρόνια στην Αμερική και ήταν πάντα απόμακρη από όλους, σαν να
μην την ένοιαζαν οι άνθρωποι. Διαβάζοντάς το, ανακαλύπτει την αλήθεια της και
όλα όσα αρνιόταν να παραδεχτεί. Μια ιστορία που δείχνει πως το πραγματικό
πρόσωπο της ζωής πολλές φορές είναι τόσο σκληρό, που δεν μπορούμε να το
αντιμετωπίσουμε.
Η ιστορία μιας γυναίκας που αγάπησε πραγματικά και
πληγώθηκε τόσο πολύ, που έκανε τα αδύνατα δυνατά για να ξεφύγει. Μπορεί η
ιστορία της να σβήστηκε από τις μνήμες όλων, όχι όμως και από την καρδιά της.
Γιατί όπου κι αν πας, αυτό που νιώθεις θα σε ακολουθεί για πάντα.
ΜΑΡΙΑ
ΓΑΒΡΙΕΛΑΤΟΥ | ΤΑ ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΦΤΕΡΑ ΤΗΣ ΝΙΟΤΗΣ ΜΟΥ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΞΗ
Παραμονή Χριστουγέννων 1920 και το χιόνι είχε
αποκλείσει τα περισσότερα χωριά. Αυτή την ευλογημένη ημέρα γεννήθηκε η Ειρήνη.
Όμως την ώρα που τα μάτια της αντίκριζαν το φως, η μάνα της ξεψυχούσε. Δυο
ορφανά άφησε πίσω της η αδικοχαμένη μάνα, που ο πατέρας, άκαρδος και επιπόλαιος,
ένιωθε πως του ήταν βάρος και τα εγκατέλειψε στο ίδρυμα. Η Μοίρα χαμογέλασε
στην Ειρήνη οδηγώντας τη στην αγκαλιά μιας στοργικής και πλούσιας οικογένειας,
ενώ ο αδελφός της έζησε τη σκληρότητα της απόρριψης και της φτώχειας, χωρίς
όμως ποτέ να ξεχάσει…
Η Ειρήνη έζησε παραμυθένια παιδικά χρόνια και σαν
μεγάλωσε, γνώρισε τον έρωτα και την αγάπη. Η ζωή, όμως, είναι μικρή και
απρόβλεπτη και είχε άλλα σχέδια για αυτήν.
1940. Οι κατακτητές εισβάλλουν στην πατρίδα μας,
σπέρνοντας παντού τον τρόμο και γκρεμίζοντας τις ζωές των ανθρώπων που τόλμησαν
να ονειρευτούν ένα καλύτερο αύριο. Η Ειρήνη χάνει ό,τι αγαπούσε περισσότερο σε
αυτόν τον κόσμο και μέσα σε ένα γερμανικό φορτηγό μεταφέρεται μαζί με άλλους
κρατούμενους στη Θεσσαλονίκη και από εκεί στο κολαστήριο του Άουσβιτς. Σε ένα
ταξίδι μακρινό με προορισμό το άγνωστο, αναπολεί κάθε στιγμή της ζωής της, ό,τι
της χάρισε απλόχερα και ό,τι της στέρησε χωρίς οίκτο…
Τα σταυροδρόμια της Μοίρας, όμως, κάνουν τους
ανθρώπους που αγαπιούνται πολύ να ανταμώνουν… Γιατί αν η βαλίτσα της ζωής
μείνει γεμάτη με όνειρα, βρίσκεις το θάρρος να ξεπεράσεις ακόμα και τον εαυτό
σου, για να αντικρίσεις ξανά εκείνον που αγάπησες πραγματικά.
Μια ιστορία αληθινής αγάπης σε μια πορεία ζωής όπου οι
μνήμες παραμένουν ακόμα ζωντανές…
ΜΑΡΙΑ
ΤΖΙΡΙΤΑ | ΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ
Η Αλεξάνδρα Πανοπούλου είναι όμορφη, πλούσια και
σύντομα θα γίνει πολύ διάσημη κατακτώντας τον τίτλο της βασίλισσας της
ελληνικής τηλεόρασης. Παντρεύτηκε τον μεγάλο της έρωτα, τον Λεωνίδα, ο οποίος
την λατρεύει, κι απέκτησε μαζί του έναν γιο, τον Όμηρο. Έχει πάντα κοντά της
την παιδική της φίλη Ελίνα, που τρέχει σε κάθε της ανάγκη, και τους γονείς της,
που δεν της χαλούν κανένα χατίρι. Θα μπορούσε να πει κάποιος πως είναι μια πολύ
τυχερή κι απόλυτα ευτυχισμένη γυναίκα. Όμως δεν είναι.
Στην ιστορία του βιβλίου η ηρωίδα δεν είναι η
Αλεξάνδρα, η πρωταγωνίστρια του. Πραγματική ηρωίδα είναι η Ελίνα, και τραγικοί
ήρωες ο Λεωνίδας και ο μικρός Όμηρος. Σύντομα θα καταλάβετε το γιατί…
ΙΣΜΗΝΗ
Χ. ΜΠΑΡΑΚΛΗ | Η ΘΕΙΑ ΜΠΕΜΠΑ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ
Ενόσω στις σκοτεινές κουζίνες της Γερμανίας
μαγειρεύεται ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, εις την Οικία Ροδόπουλου εορτάζεται
η έλευση του Βασιλιά με ταγκό, πίπερμαν ως και σοκολατάκια λικέρ εκ Φλόκα.
Παραλής γαρ, ο κύριος Βασιλάκης ευημερεί εκ του εμπορίου ραδιοφώνων Φίλιπς και
η ευτυχής, πλην άχρηστη, σύζυγος Ελπινίκη, φανατική συλλέκτρια φτερωτών
καπέλων, διάγει ζωή χαρισάμενη.
Το αυτό και ο μικρός τους υιός, Ντίνος, ο οποίος
ζαχαρώνει γυναικείους ποδόγυρους, κάτω από τραπεζαρίες φορτωμένες εδέσματα.
Μέχρι την ημέρα-κόλαφο που η Μπέμπα, η δαιμόνια οικονόμος, θα βρεθεί αντιμέτωπη
με το επτασφράγιστο μυστικό του αρχοντικού, καλά θαμμένο για χρόνια...
ΔΗΜΗΤΡΑ
ΙΩΑΝΝΟΥ | ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ
Ξέρεις γιατί δε διστάζω να σε θυσιάσω; Γιατί είσαι
ζυμωμένη στα κύτταρά μου. Δεν υπάρχουν όρια μεταξύ μας. Δεν είμαστε δύο,
είμαστε ένα… Μια ψυχή σε δυο κορμιά… Και δεν πειράζει αν πεθάνει η μια… Αρκεί
να ζήσει η άλλη! Αποφάσισα να ζήσω εγώ, αλλά πάντα θα σε κουβαλάω κολλημένη
επάνω μου! Γιατί εγώ είμαι εσύ!
Δυο γυναίκες, μια αμύθητη περιουσία, ένα τρανταχτό
όνομα και το πιο σημαντικό ερώτημα: Ποια από τις δύο είναι η πραγματική Ισιδώρα
Κοσμίδη;
Η φατρία του Κύκνου και η φατρία του Δράκου, δυο
οικογένειες με απαρχές χαμένες στον χρόνο, που γεννούν τις πιο δυνατές μάγισσες
της Αιγύπτου. Γυναίκες αντίπαλες που φέρνουν στην ψυχή τους το φως και το
σκοτάδι.
Μια ιστορία γεμάτη γητειές, ξόρκια, μπαχάρια,
σερμπέτια, βοτάνια και γλυκό καπνό ζυμωμένο με μέλι, που σε ταξιδεύει στην πιο
μαγική πόλη της Ανατολής, την κοσμοπολίτικη Αλεξάνδρεια, την αιώνια πόλη με τα
δυο πρόσωπα. Και κατόπιν η μετάβαση στην Αθήνα και η τελική αναμέτρηση τη
δεκαετία του ’60. Ένας αγώνας μέχρι θανάτου.
ΓΙΑΤΙ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΔΕΝ ΤΙΣ ΧΩΡΑΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΟ… ΚΑΙ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ…
ΡΕΝΑ
ΡΩΣΣΗ-ΖΑΪΡΗ | ΑΛΜΥΡΑ. Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΑΛΛΙΩΣ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ
Η Στάμω, το υποταγμένο κορίτσι της Μάνης,
μεταμορφώνεται από τη δύναμη του έρωτα κι από ένα μωρό. Κάτω από τον ίσκιο του
Ταΰγετου.
Μυστηριώδη εγκλήματα, μεγαλοπρεπή βαλς και μια
πυρκαγιά που σαρώνει τα πάντα. Στη ζωή του Οδυσσέα, στη Βιέννη.
Πολλά ανείπωτα μυστικά κι ένα καταραμένο περιδέραιο
συγκλονίζουν την Κλοέ, στο Παρίσι.
Η Αντέλ, στην Αθήνα, δέχεται να γίνει παρένθετη μητέρα
για χάρη της φίλης της. Μόνο που ερωτεύεται τον άντρα της.
Σκιές και χρώματα γίνονται ένα με τον Αχιλλέα, στο
νησί του ήλιου, τη Ρόδο.
Η Ιουλία, η Νέα Υόρκη και το αμερικάνικο όνειρο.
Τι θα μπορούσε να πάει στραβά;
Έξι ήρωες που διαμορφώνονται από τη δύναμη του πάθους
τους. Από τον ιδρώτα, τα δάκρυα, τη θάλασσα.
Πώς αλλιώς ονομάζεται η ευτυχία; Αλμύρα.
ΠΑΣΧΑΛΗΣ
ΛΑΜΠΑΡΔΗΣ | ΠΡΟΒΑ ΖΩΗΣ| ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΡΜΟΣ
«Δεν έχει σημασία από πού ξεκινάς, αλλά πού θέλεις να
φτάσεις!»
Η πρόβα ζωής είναι ένα βιβλίο που καλεί τον καθένα να
εξελιχθεί συγκροτώντας έναν υγιή εαυτό, ώστε να ζήσει αυθεντικά τη ζωή του και
όχι με το είδωλό του. Συχνά, ασύνειδα φυλακιζόμαστε στις καταβολές της παιδικής
μας ηλικίας, αναλωνόμαστε στον πόνο της και χάνουμε πολύτιμο χρόνο
μεμψιμοιρώντας και αγνοώντας τα νήματα που μας κατευθύνουν στη βίωση μιας ζωής
αλλότριας για μας. Σε όποιο ηλικιακό στάδιο κι αν βρισκόμαστε, η πρόβα ζωής
εκπέμπει το μήνυμα να μην καθυστερούμε άλλο στη ζωή κλείνοντας τα μάτια στην
αδιαμφισβήτητη ομορφιά της.
Αυτήν την πορεία επιλέγει να ακολουθήσει και ο βασικός
ήρωας του βιβλίου. Ένας καινοτόμος καθηγητής που είχε βιώσει τραυματικά παιδικά
χρόνια, τα οποία έτειναν να αλλοιώσουν την προσωπικότητά του, αλλά βρήκε τη
δύναμη να σηκώσει ανάστημα στα εμπόδια και τις απογοητεύσεις και να γίνει
φωτοδότης στις ζωές των μαθητών του, ώστε να ζήσουν τη ζωή που τους αξίζει.
Ανάμεσά τους είναι και ένα χαρισματικό αγόρι από μια δυσλειτουργική οικογένεια,
το οποίο αν και διακρινόταν για τη δημιουργική θέαση του κόσμου, εντούτοις δεν
πίστευε στον εαυτό του, με αποτέλεσμα να μένει αναξιοποίητο το κρυμμένο ταλέντο
του. Με την ενίσχυση, όμως, του καθηγητή του καταφέρνει να αγγίξει τα όνειρά
του, να απεγκλωβιστεί από τις φυλακές του και να κερδίσει μια ζωή πέρα από τις
πληγές του.
Το βιβλίο δε θρηνεί, δεν ανακυκλώνεται στον πόνο.
Αντίθετα ωθεί στην εξέλιξη και στην εξιλέωση. Δίνει το έναυσμα στους νέους να
δομήσουν ταυτότητα και να κατακτήσουν έναν αυτόνομο εαυτό, γιατί ανάλογα με τη
στάση τους απέναντι στα προβλήματα μπορούν είτε να καταστραφούν είτε να γίνουν
ένα μαργαριτάρι. Τους προσεγγίζει με συμβολικούς μύθους, που εντυπώνονται
αμεσότερα στη νεανική ψυχή τους. Οι ήρωες αναδιπλώνονται στο κείμενο με
ρεαλισμό, ώστε να μπορεί να ταυτιστεί μαζί τους ο καθένας από εμάς που διψά για
ζωή. Μέσα από τον τρικυμιώδη βίο τους επιβεβαιώνεται και το σύνηθες φαινόμενο,
ότι οι παιδικές μας φυλακές είναι οι καθηλώσεις μας σε συμπεριφορές που
αλλοτριώνουν τον εαυτό μας.
Ο συγγραφέας, έχοντας την ιδιότητα και του ψυχολόγου,
έρχεται καθημερινά σε επαφή με ετοιμόρροπες οικογένειες που αποτελούνται από
κλονισμένα είδωλα, τα οποία αδυνατούν να συγκροτήσουν όχι μόνο τη δική τους
προσωπικότητα αλλά και των παιδιών τους. Τα προβλήματα που παρεισφρέουν στις
οικογενειακές εστίες αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία στήνει την αφηγηματική
του πλοκή. Ο στόχος του είναι από τη μια να προβληματίσει τους μεγάλους
καταδεικνύοντας τον κόσμο μέσα από τα μάτια των παιδιών, από την άλλη να
ενδυναμώσει τους νέους στο ταξίδι κατάκτησης της ζωής που τους αξίζει και εν
τέλει να καθοδηγήσει τον καθένα μας στην επιλογή εκείνης της πορείας ζωής που
οδηγεί στην ευτυχία.
ΜΑΡΙΝΑ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ | Πιες το τσάι σου, Σεμίραμις | ΕΚΔΟΣΕΙΣ KAKTOS
Η Θάλεια είναι γέννημα θρέμμα της οδού Μ. Δεν
μετακινείται, παρά μόνο για να πάει στο γραφείο του Βρασίδα Γκέκα και του Τέρη
Χαμηλοθώρη, όπου εργάζεται. Η Θάλεια ζει με την αδελφή της, την Ερατώ. Οι
γείτονες τις ονομάζουν «Μούσες της διπλανής πόρτας». Οι γείτονες που γελούν,
τσακώνονται, χορεύουν, θορυβούν. Ο μισός τρίτος όροφος δεν έχει ησυχία. Ωστόσο,
η Θάλεια κι η Ερατώ ζουν «στη σκοτεινή πλευρά του ορόφου». Κι ας μην ζει πια
εκεί ο κύριος Κ…
ΕΛΕΝΑ
ΚΟΡΔΕΛΛΑ | Ο ΘΕΡΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΚΥΨΕΛΗΣ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ
Το θύμα στο βίντεο ήταν δεμένο σε όρθια θέση πάνω σε
έναν σομιέ κρεβατιού. Χέρια και πόδια ήταν ακινητοποιημένα σε σχήμα Χ. Το
κεφάλι κρεμόταν μπροστά, αλλά, όταν έκαναν την εμφάνισή τους τα γαντοφορεμένα
χέρια του δράστη, όλα άλλαξαν…
Ο Δημήτρης επέστρεψε στο σπίτι στις τέσσερις. Τέσσερις
κι εκείνη δεν ήταν εκεί. Το σημείωμά του άθικτο εκεί όπου της το είχε αφήσει,
το τριαντάφυλλο πάνω στο μαξιλάρι της… Μαργαρίτα…
Και στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο μια φωτογραφία
της. Ήταν χτυπημένη. Τα χέρια της δεμένα στους καρπούς. Κι ανάμεσα στους
δείκτες της κρατούσε ένα χαρτί.
Οι λέξεις που ήταν γραμμένες εκεί τα άλλαζαν όλα.
Αυτές οι συγκεκριμένες… Τις είχε ξαναδιαβάσει άλλη μία φορά και στοίχειωναν τον
ύπνο του τα τελευταία τρία χρόνια…
Οι πράξεις έχουν και συνέπειες…
«Καλύτερα να καλέσετε τον Δημήτρη Χατζηλαδά. Είμαι
σίγουρος πως αυτό το έγκλημα δεν θα είναι το μοναδικό».
ΠΑΥΛΟΣ
ΑΝΔΡΙΑΣ | ΤΟ ΛΙΚΕΡ ΤΩΝ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΑΜΒΟΣ
Ένα ταξίδι στο χθες γεμάτο αποκαλύψεις και απρόοπτα
ξεκινά, όταν το άνοιγμα μιας διαθήκης γίνεται αφορμή να «συγκρουστούν» δυο
διαφορετικοί κόσμοι: του έρωτα και του χρήματος.
Ένας εμμονικός δικηγόρος «απαιτεί» την πώληση ενός
μικρού νησιού στο Ιόνιο για λογαριασμό ενός Ρώσου μεγιστάνα… Μια κοπέλα αναζητά
τις ρίζες των προγόνων της στην Ελλάδα με μόνα εφόδια κάποιες αφηγήσεις κι ένα
φυλαχτό. Ένας γέρος «φύλακας» προσπαθεί να αποτρέψει το «μοιραίο» και να
κρατήσει ένα μικρό νησάκι, την Οδύσσεια, ελεύθερο.
Η σύγκρουση του χθες και του σήμερα είναι αναπόφευκτη…
με «θύματα» τις ζωές όσων δεν τόλμησαν να πουν την αλήθεια όταν έπρεπε και
δείλιασαν μπροστά στο κοινωνικό πείραμα για μια καλύτερη ζωή!
Η επόμενη ημέρα θα είναι σκληρή για όλους, αν για μια
ακόμα φορά μπροστά στο βωμό του χρήματος… θυσιάσουν τις αξίες και τα πιστεύω
τους.
Είναι ικανός ο έρωτας να ανατρέψει τη διαφαινόμενη
καταστροφή και να σηκώσει έναν τοίχο προστασίας;
Μια ιστορία αγάπης. Μια σύγχρονη Οδύσσεια ενός έρωτα
που φανερώνει τη δύναμη της ψυχής όσων τολμούν να κάνουν την υπέρβαση…
ΘΟΔΩΡΗΣ
ΣΠΗΛΙΩΤΗΣ | ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΝΧΑΤΑΝ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ KAKTOS
«Χρειάζεται να χαθείς για να βρεις τον δρόμο σου.»
Πρωταγωνιστής της αληθινής αυτής ιστορίας δυνητικά
είναι ο κάθε αναγνώστης της.
Οι ανατροπές, οι εκπλήξεις και οι συγκινήσεις που
επιφυλάσσει είναι σε μικροκλίμακα ο ορισμός της ανθρώπινης ζωής. Και αν κάτι
φιλοδοξεί να πετύχει η καταγραφή αυτής της προσωπικής ιστορίας, είναι ακριβώς
να εμπνεύσει στους αναγνώστες της το θάρρος να ζουν τη ζωή τους όπως τους
υπαγορεύει η καρδιά και ο λογισμός τους.
Σεπτέμβριος 1973. Μανχάταν, παγκόσμιο εμπορικό και
επιχειρηματικό κέντρο.
Στην Αθήνα οι κλιμακούμενες φοιτητικές κινητοποιήσεις
κατά της Χούντας των Συνταγματαρχών προοιωνίζονται τη μεγάλη εξέγερση του
Πολυτεχνείου τον Νοέμβριο του ίδιου χρόνου.
Η διαφαινόμενη κοινωνικοπολιτική ένταση και ανασφάλεια
στη χώρα οδηγούν τον Πέτρο στην απόφαση να αφήσει πίσω του πατρίδα και
οικογένεια και να πάει για σπουδές στη Νέα Υόρκη, τη μητρόπολη του κόσμου.
Πόσο τον επηρεάζει το αμερικανικό όνειρο και η
φιλοσοφία του «sky is the limit» στην προσωπική του αυτοπραγμάτωση και ευτυχία;
Ιανουάριος 2020. Τελικά, πόσα χιλιόμετρα δρόμος
χωρίζουν τη φαινομενική επιτυχία από την αληθινή ευτυχία;
Αν με την ιστορία του Μοναχού που έγινε CEO
επικοινωνήθηκαν στο επιχειρηματικό και ευρύτερο αναγνωστικό κοινό οι αρχές του
Αθωνικού Μanagement, με το βιβλίο Από το Μανχάταν στο Άγιο Όρος φωτίζεται ο
δρόμος της εσωτερικής θέασης (ή απελευθέρωσης) ως ο μόνος δρόμος για την
προσωπική μας ευτυχία.
«Όταν ήμουν τριάντα ετών, ήθελα να είμαι επιτυχημένος.
Με τον καιρό συνειδητοποίησα την επιθυμία μου να γίνω
ευτυχισμένος!»
ΑΝΝΗ
ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ | ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ’ ΣΑΙ ΘΑ ΣΕ ΒΡΩ! | ΑΝΕΜΟΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗ
Σ’ ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον, οι χώρες ανά τον
κόσμο –έχοντας συνειδητοποιήσει τις ολέθριες συνέπειες των πολέμων, της
περιβαλλοντικής ρύπανσης, της κατασπατάλησης των φυσικών πόρων και της
εμφάνισης θανατηφόρων ασθενειών– εφάρμοσαν ριζικά και καινοτόμα μέτρα.
Διαμορφώθηκαν ανεξάρτητες, οργανωμένες και αυτόνομες πόλεις-κράτη, αξιοποιώντας
στο έπακρο την επιστήμη και την τεχνολογία. Πλέον, οι πολίτες ζουν σε ένα
περιβάλλον προστατευμένο και ποιοτικό, στις ηλικιακές Δομές όπου ανήκουν, χωρίς
εξάρσεις, κινδύνους ή στενές ανθρώπινες επαφές, συμμορφωμένοι απόλυτα στις
αρχές και στους νόμους της Νέας Κοινωνίας και συμβάλλοντας με την εργασία τους
στην ευημερία του κοινωνικού συνόλου.
Από κάποια αδιευκρίνιστη αιτία, τα περισσότερα παιδιά
μιας Δομής πρώτης εκπαίδευσης πέφτουν σε επιδημικό ύπνο. Συστήνεται μια
ερευνητική επιτροπή επιστημόνων, ώστε να διερευνηθεί το συμβάν, όπου συμμετέχει
και η Ήβη, μια νεαρή κοινωνιολόγος που καλείται να δώσει τη δική της εκτίμηση.
Παρότι η ίδια υποστηρίζει ένθερμα τη Νέα Κοινωνία, οδηγείται σταδιακά στην
ανακάλυψη θαμμένων μυστικών, αδίστακτων ψεμάτων και σκόπιμων διαστρεβλώσεων από
τους ιθύνοντες. Η Ήβη συνειδητοποιεί πως τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, ούτε
καν η δική της ιστορία, ενώ διαπιστώνει πως ακόμα και η ανθρώπινη μνήμη μπορεί
να χειραγωγηθεί.
Η χαρισματική συγγραφέας δημιουργεί έναν εντυπωσιακά
αληθοφανή μελλοντικό κόσμο και μας παρασύρει σε ένα συναρπαστικό αναγνωστικό
ταξίδι, καθηλώνοντάς μας και θέτοντας καίριους προβληματισμούς μέσα από την
ευρηματική μυθοπλασία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ
ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ | ΧΤΥΠΑ ΤΟ ΦΙΔΙ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ | ΑΝΕΜΟΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗ
Καλοκαίρι του 1944. Το Δίστομο φλέγεται και οι
αδίστακτοι ναζί ξεκληρίζουν ανθρώπους, ζώα και περιουσίες. Μέσα από τον όλεθρο
και την καταστροφή, ένα δεκατετράχρονο κορίτσι γλυτώνει σαν από θαύμα. Η
ορφανή, πλέον, Αντιγόνη καταλήγει ως ψυχοκόρη σε μια εύπορη οικογένεια αγροτών
στη Λιβαδειά, αδυνατώντας να διανοηθεί όσα δεινά τής επιφυλάσσει η Μοίρα.
Εξαρτημένη από τα αφεντικά της, θα γνωρίσει τον σωματικό και τον ψυχικό βιασμό,
την ταπείνωση και την κακοποίηση σε κάθε της έκφανση. Μοναδικός συμπαραστάτης
και σύντροφός της ο έφηβος γιος τους, ο Λάμπρος.
Φθινόπωρο του 1950. Η εικοσάχρονη Αντιγόνη ταξιδεύει
για τη Νέα Υόρκη, αφήνοντας πίσω της όλα όσα την πόνεσαν και την πλήγωσαν
ανεπανόρθωτα, όπως και όλα όσα αγάπησε περισσότερο στη ζωή της. Έχοντας πέσει
θύμα μιας ακόμα δολοπλοκίας των ασυνείδητων και αδίστακτων αφεντικών της, η ζωή
της ανατρέπεται εκ νέου καθώς οδεύει σε έναν ακούσιο γάμο με τον κατά πολύ
μεγαλύτερό της ομογενή επιχειρηματία Στράτο, που προαποφασίστηκε εν αγνοία της.
Θα ακολουθήσουν όλα την προσχεδιασμένη πορεία τους ή
η ζωή θα αποδειχτεί και πάλι απρόβλεπτη;
Ορισμένες από τις σκοτεινότερες στιγμές της Ιστορίας,
ποταπά ανθρώπινα ένστικτα, ανηλεής εκμετάλλευση των ανίσχυρων, ένας νέος και
ελπιδοφόρος κόσμος και μια αγάπη που θα μπορούσε να αποδειχτεί ισχυρότερη όλων
των εμποδίων, είναι μερικά μόνο από τα συστατικά μιας καθηλωτικής και
αλησμόνητης αναγνωστικής περιπλάνησης από την πένα του Γιάννη Φιλιππίδη.
ΜΑΡΙΑ
ΒΟΥΖΟΥΝΕΡΑΚΗ | Η ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ | ΑΝΕΜΟΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗ
Στα χρόνια της πανδημίας του 2020, δύο νέοι άνθρωποι
ζουν στην Αθήνα, επιδιώκοντας να βρουν τις ισορροπίες τους και αναζητώντας την
πολυπόθητη ευτυχία. Η Βερονίκη εργάζεται στο Δημόσιο, ενώ κατάγεται από την
Κέρκυρα, την οποία επισκέπτεται σχεδόν κάθε καλοκαίρι. Ο Θεόκλητος
δραστηριοποιείται στον τραπεζικό τομέα κι έχει καταγωγή από το Ρέθυμνο. Οι
πορείες τους είναι διαφορετικές και ανεξάρτητες, ενώ η δυσεύρετη αληθινή αγάπη
αποτελεί ακόμα άπιαστο όνειρο γι’ αυτούς. Όμως η Μοίρα θα διασταυρώσει
ανέλπιστα τα μονοπάτια τους και θα καθορίσει με απροσδόκητο τρόπο τις ζωές
τους. Το μέλλον τους μοιάζει άδηλο, αλλά οι στιγμές ευτυχίας που αυτό τους
επιφυλάσσει είναι εκεί και περιμένουν να τις διεκδικήσουν.
Η χαρισματική συγγραφέας εμπνέεται από πραγματικές
καταστάσεις, ενώ φέρνει στο φως γεγονότα του παρελθόντος, καθώς και τον τρόπο
που αυτά επηρέασαν την ανθρωπότητα ανά τους αιώνες. Μπορεί άραγε ο άνθρωπος να
ξεπεράσει τον έμφυτο φόβο του για την οργή του χρόνου και να διεκδικήσει την
πολύτιμη αν και παροδική ευτυχία που του αναλογεί;
Ένα μυθιστόρημα πολυπρόσωπο, καθηλωτικό και
συγκινητικό, που μας παρασύρει να ταξιδέψουμε στον χρόνο και να δούμε την
ανεκτίμητη ζωή μας με πιο καθάριο βλέμμα.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΣΟΥΛΕΛΕ | ΘΑ ΤΗΝ ΕΛΕΓΑΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ | ΑΝΕΜΟΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗ
Νάξος, δεκαετία 1970
Η Αγγελική φεύγει από το νησί της για να σπουδάσει στη
Νομική της Αθήνας. Με μια βαλίτσα γεμάτη όνειρα και προσδοκίες, έρχεται στην
πρωτεύουσα αποφασισμένη να τα διεκδικήσει. Η Χούντα έχει εκμηδενίσει κάθε
αίσθηση ελευθερίας και ανθρωπιάς. Η νεαρή φοιτήτρια παγιδεύεται μέσα στον
ανεμοστρόβιλο των γεγονότων και των εξελίξεων που θα καθορίσουν το μέλλον της
χώρας. Καλείται να αναμετρηθεί με τον εαυτό της, τις πεποιθήσεις και τις
αντοχές της, ενώ ταυτόχρονα παρασύρεται σε έναν έρωτα μεγαλύτερο από τη ζωή,
που θα τη στιγματίσει ανεξίτηλα.
Ηρακλειά, δεκαετία 1990
Η Σμαράγδα, από παιδί ακόμα, λαχταρά να γίνει
καπετάνισσα. Προσηλώνεται στο κυνήγι του ονείρου της και οπλίζεται με υπομονή
και αποφασιστικότητα, αγνοώντας τις προκαταλήψεις της εποχής και της
οικογένειάς της. Μία απρόσμενη εξέλιξη θα ανατρέψει τα σχέδιά της, ωθώντας τη
να αφιερωθεί σε έναν διαφορετικό σκοπό ζωής.
Αθήνα, δεκαετία 2020
Η Θαλασσινή, από τη στιγμή της γέννησής της,
αντικρίζει τον κόσμο με μια αλλιώτικη ματιά. Διαθέτοντας σπάνια χαρίσματα και
ικανότητες, αντιπαλεύει περιορισμούς και δυσκολίες, ενώ διεκδικεί με επιμονή
και σθένος όλα όσα ονειρεύεται.
Τρεις γενιές αξιοθαύμαστων γυναικών που αρνούνται να
συμβιβαστούν με προκαταλήψεις και στερεότυπα, δεν υποτάσσονται στις κοινωνικές
προσταγές και μάχονται για τα ιδανικά και τα όνειρά τους με κάθε κόστος.
Η χαρισματική συγγραφέας μάς ξεναγεί στην πρόσφατη
ιστορία της χώρας μας, στην πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων και στον αέναο
μόχθο για την εκπλήρωση των πιο κρυφών πόθων.
ΜΑΚΗΣ
ΤΣΙΤΑΣ | Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΚΑΝΕΙ ΦΑΣΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ | ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ
Δέκα μονόπρακτα, δέκα αυτοτελείς ιστορίες με κοινή
θεματική.
Ο στρατηγός κάνει φασαρία στην πλατεία πραγματεύεται
και καυτηριάζει, μέσα από τους ήρωες και τις ηρωίδες του, θέματα της
καθημερινότητας, δοσμένα με έναν ιδιαίτερα ζωντανό, γλαφυρό, άμεσο και προσιτό
λόγο.
Άνθρωποι διαφορετικού φύλου και ηλικίας προσπαθούν
απεγνωσμένα να επικοινωνήσουν μέσα από τις προσωπικές τους στιγμές ή τις
καθημερινές τους ασχολίες. Πότε σε εξωτερικό και πότε σε εσωτερικό χώρο,
συνδιαλέγονται με άτομα του περιβάλλοντός τους ή με τον τυχόν διπλανό τους, τις
περισσότερες φορές όμως υποδαυλίζουν οι ίδιοι την προσπάθειά τους.
Τα μονόπρακτα του βιβλίου θέτουν καίρια ζητήματα τόσο
για τις διαπροσωπικές σχέσεις, όσο και για το γεφύρωμα της χασματικής
ανθρώπινης επαφής.
Ο Μάκης Τσίτας συγκέντρωσε σε μία έκδοση μονόπρακτα
έργα, τα περισσότερα από τα οποία έχουν ήδη ανέβει στη σκηνή (Δημοτικό Θέατρο
Πειραιά, Θέατρο των Καιρών), σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη, Έρσης Βασιλικιώτη
και Προμηθέα Αλειφερόπουλου.
ΤΖΑΝΑΤΟΣ
ΤΣΙΜΑΡΑΣ | ΑΓΝΩΣΤΟΥ Η ΒΙΑ ΤΟΥ ΒΙΟΥ | ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ
«Έψαχνες το άλλο σου μισό,
ενώ σου έλειπες ολόκληρος».
Ο βραβευμένος με βραβείο «Κ. Κουν 2018» για το
θεατρικό του έργο «Δεσποινίς Δυστυχία» συγγραφέας, έρχεται να ξαφνιάσει με την
ποιητική του συλλογή, «Αγνώστου Η βία του βίου» (Ποιήματα 2011-2021) που
κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική.
Ξεφεύγοντας από
τις λογοτεχνικές κατηγοριοποιήσεις που μέχρι πρότινος εντασσόταν (θέατρο,
αφήγημα) καταθέτει ένα ατόφιο ποιητικό πόνημα που επεξεργαζόταν τα τελευταία
δέκα χρόνια.
Η ποιητική συλλογή «Αγνώστου Η βία του βίου» είναι μια
καταγραφή της βίαιης ενηλικίωσης του ανθρώπινου όντος αλλά και συγχρόνως, το
χρονικό της περιπλάνησης του κατασπαραγμένου Εγώ, σε έναν προκατασκευασμένο
Κόσμο.
Η συνύπαρξη
επιγραμματικών σπαραγμάτων και υπαρξιακών ποιητικών χρονικών, που
αλληλοσυμπληρούνται και ταυτοχρόνως αλληλοαντιτίθενται σε ένα «όλον», μας
εισάγουν σε ένα σύμπαν τρομακτικά οικείο αλλά και αφοπλιστικά απρόβλεπτο,
ταυτοχρόνως.
Στη συλλογή
κατατίθεται από τον τίτλο κιόλας, «Αγνώστου Η βία του βίου», το
κλειδί-προσωπείο, ο Άγνωστος, ως ανώνυμος συν-γραφέας, που δεν είναι άλλος από
τον αναγνώστη.
Αυτή η
αναίρεση του συγγραφικού προσώπου που είναι ο ίδιος, δυναμιτίζει εξ αρχής τη συγγραφική
ταυτότητα όπως την ξέρουμε, καταργώντας το ανήκειν. Εισάγοντάς μας σε έναν
μεγάκοσμο πέραν του χρόνου και του τόπου, για να συμπορευτούμε με τον Άλλον, ως
«έτερον εαυτόν». Άλλοτε ταυτιζόμενοι και άλλοτε διαχωριζόμενοι, μέσω μιας
αέναης οδυνηρής πορείας προς το πραγματικό.
«Αυτό το ζ στη ζωή, όλο βουίζει.
Δεν σέβεται τη νεκρική μας ησυχία»
ΠΑΝΟΣ
ΔΗΜΑΚΗΣ | ΔΕΚΑΕΠΤΑ ΚΛΩΣΤΕΣ | ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ
Το αγριότερο άγνωστο έγκλημα της Ελλάδας.
Μια πραγματική ιστορία που συντάραξε τα Κύθηρα το
1909. Μια συναρπαστική κατάδυση στον ψυχισμό ενός ανθρώπου που είχε όσα ήθελε
στη ζωή του, που βασιζόταν στην αποδοχή των γύρω του και τους το ανταπέδιδε
απλόχερα. Όμως η ξαφνική απόρριψη, η
συνεχιζόμενη αδικία εναντίον του και ένας ολόκληρος κόσμος που καταρρέει γύρω
του τον στρέφουν ενάντια σε όλους και τον οδηγούν στο πιο ειδεχθές έγκλημα που
έγινε ποτέ στην Ελλάδα.
Ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα, βασισμένο σε αληθινά
γεγονότα, για τη μοίρα και τα παιχνίδια που παίζει εναντίον μας, για τα αόρατα
νήματα που ορίζουν τη ζωή μας αλλά και τη δύναμη που πρέπει να βρούμε για να
την ορίσουμε εμείς οι ίδιοι. Για την ηθική μιας κοινωνίας που μπορεί να
καταστρέψει ανθρώπινες ζωές στον βωμό της κανονικότητας της αγέλης, που
βασίζεται στο κουτσομπολιό, την κριτική και την κακόβουλη τάση των ανθρώπων να
αναζητούν εξιλαστήρια θύματα.
Παράλληλα, γι’ αυτή την ηθική που διαμορφώνει ο
καθένας προσωπικά, όπως και ήρωας του βιβλίου, ο Καστελάνης, που τον οδηγεί στα
ολέθρια αποτελέσματα απέναντι σε μια κοινωνία που τον αντιμάχεται.
ΓΙΩΡΓΟΣ
Δ. ΠΙΣΤΑΣ | ΕΠΟΧΕΣ ΟΝΕΙΡΟΥ| ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΔΑΚΗΣ
Έξω βρέχει. Μέσα μου όμως έχει μια απίστευτη λιακάδα!
Ο λόγος; Διάβασα την ποιητική συλλογή ενός νέου και πολλά υποσχόμενου συγγραφέα
ο οποίος πιστεύω πως ήρθε για να μείνει και να ταράξει τα νερά της σύγχρονης
ποίησης με έναν δικό του ξεχωριστό τρόπο. Το βιβλίο αποτελείται από τέσσερα
μέρη. Όσες είναι και οι εποχές του χρόνου. Τα ποιήματα μιλούν από μόνα τους και
ο συγγραφέας καταφέρνει με έναν περίτεχνο τρόπο να κλέψει την καρδιά του
αναγνώστη – να τον μαγέψει. Σχεδόν όλα τα ποιήματα συνοδεύονται από πανέμορφα
σκίτσα. Σχεδόν όλα τα ποιήματα με έκαναν να χαμογελάσω ή να δακρύσω. Να θυμηθώ
ή να ξεχάσω. Σίγουρα πάντως όχι να μετανιώσω το χρόνο που διέθεσα για να τα
διαβάσω. Σας το προτείνω!
+ 1. «Ευφροσύνη
– Όλα όσα θυμάμαι»
Αλήθεια… Τι σημαίνει να είσαι γυναίκα τη σήμερον
ημέρα; Τι είναι αυτό που κάνει μια
γυναίκα ευτυχισμένη; Έχετε αναρωτηθεί, πόσα παιδιά χωράνε στην αγκαλιά μιας
μητέρας; Πόση αγάπη μπορεί να τους δώσει χωρίς να ξεχωρίσει το ένα από το άλλο;
Πόση ευτυχία παίρνει από τις παιδικές ψυχές τους; Μήπως από εκεί αντλεί δύναμη
για να συνεχίσει, όταν φτάνει στο αμήν;
Η Ευφροσύνη
έπαιξε έντιμα και κέρδισε όλες τις μάχες. Θα μπορούσε να τα παρατήσει όλα και
να φύγει. Αλλά δεν το έκανε. Θα μπορούσε να εξαφανιστεί από προσώπου γης για να
απαλλαγεί από τα βάρη ή να εκδικηθεί όλους αυτούς που ζήλευαν την οικογενειακή
της ευτυχία. Ούτε αυτό έκανε. Έδειξε πείσμα και ανωτερότητα. Έζησε! Αγάπησε,
χάρηκε, πόνεσε, σκόνταψε, έπεσε και ξανασηκώθηκε! Μέσα από έναν άνισο αγώνα, με
τη στήριξη του άντρα της φυσικά, βγήκε νικήτρια. Δεν φοβήθηκε ποτέ κανέναν και
τίποτα...
Η Ευφροσύνη,
είναι η κεντρική ηρωίδα του βιβλίου. Είναι μια απλή και συνηθισμένη γυναίκα.
Είναι πολύτεκνη μητέρα, που έζησε μέσα στη φτώχεια. Έφερε στον κόσμο έξι παιδιά,
που με τη δύναμή της και την φροντίδα της κατάφερε όχι μόνο να μη τους λείψει
τίποτα, αλλά τους βοήθησε να τραβήξει το καθένα τον δικό του δρόμο. Με τα δικά του όνειρα και τις δικές του
επιλογές. Αυτή ήταν και η επιθυμία της – να κάνει πολλά παιδιά - από τότε που
ήτανε μικρή. Και τα κατάφερε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου