Το «Ατσάλι» της Rona Munro, η παράσταση που πρωτοανέβηκε πέρσι τον Μάιο και γνώρισε πολύ μεγάλη ανταπόκριση από κοινό και κριτικούς, επαναλαμβάνεται για δεύτερη χρονιά στο θέατρο «Μεταξουργείο». Τι μπορεί να οδηγήσει μια γυναίκα στο φόνο; Τι μπορεί να οδηγήσει μια γυναίκα να σκοτώσει τον άντρα της; Μπορεί μια κόρη να κατανοήσει και να συγχωρέσει τη μάνα της για το φόνο του πατέρα της; Η απάντηση δεν είναι πάντα ούτε εύκολη ούτε η αναμενόμενη. Πρεμιέρα: Σάββατο 15 Οκτωβρίου Σκηνοθεσία: Νάντια Φώσκολου Στο ρόλο της ισοβίτισσας μάνας, η Γιασεμί ΚηλαηδόνηΣτο «Ατσάλι», η Φέη (ισοβίτισσα μάνα), οδηγείται στο φόνο του «αξιαγάπητου» άνδρα της, σε μια στιγμή ανεξέλεγκτου παρορμητισμού. Ύστερα από δεκαπέντε χρόνια στη φυλακή, έρχεται να την επισκεφθεί για πρώτη φορά η κόρη της Τζόσυ, η οποία ήταν μόλις δέκα χρόνων όταν η μητέρα της σκότωσε τον πατέρα της. Τι θα συμβεί ανάμεσα στις δύο γυναίκες; Θα καταφέρουν να πλησιάσουν η μία την άλλη; Πόσο αποφασισμένη είναι η μάνα ν’ ανοίξει τον σκοτεινό της κόσμο και ν’ αφήσει λίγο φως από τον ερχομό της κόρης της να διεισδύσει σε αυτόν; Είναι η κόρη έτοιμη να αποδεχθεί τη μάνα της, όπως είναι, και ό,τι κι αν έχει κάνει στο παρελθόν; Κι όλα αυτά, μέσα στο ασφυκτικό περιβάλλον του εγκλεισμού, με τους νόμους και τις συνθήκες της φυλακής. Το έργο διερευνά τη σχέση μητέρας-κόρης μέσα από τη διαβρωτική φύση του ποινικού συστήματος, αποφεύγοντας την «πολιτική βεβαιότητα» και τις «δογματικές δηλώσεις». Μας βοηθάει να δούμε τα όριά μας, τις πιο σκοτεινές πλευρές του εαυτού μας και να διερευνήσουμε αν είμαστε ικανοί να τις ελέγξουμε.Ακολουθούν αποσπάσματα κριτικών για την παράσταση « [...]Διαπιστώνω και πάλι την ικανότητά της Νάντιας Φώσκολου, να κινεί τα πρόσωπα, να ξεδιπλώνει ήσυχα και σεμνά τους ρόλους, να μεταδίδει την ουσία μιας σκηνής χωρίς αστραπόβροντα και φανφάρες. Το ζευγάρι μάνας και κόρης βρίσκεται ασφαλώς στο κέντρο και αυτό δίνει την ευκαιρία στη Γιασεμί Κηλαηδόνη, που υποδύεται τη Φέι, και στην Κατερίνα Παπαδάκη, που ερμηνεύει την Τσόσι, να σμιλέψουν μαζί ένα δίδυμο με ορατές και αόρατες διακλαδώσεις. Η επιτυχία της Παπαδάκη βρίσκεται στο ότι η απόπειρά της είναι στην πραγματικότητα μια απόπειρα απόδρασης. Αν η Τσόσι δίνει το έναυσμα της συνάντησης, η Φέι ωστόσο της Κηλαηδόνη είναι αυτή που κυριαρχεί στον χώρο, σαν σιωπηλή Σφίγγα. Στο “Μεταξουργείο” παρακολουθούμε τελικά το μυστήριο μιας δολοφόνου που κινείται μακριά από τα στερεότυπα της κριτικής μας. Όχι μόνο “αυτής της γυναίκας”, αλλά της “όποιας γυναίκας” στασίασε ποτέ ενάντια στο φύλο της, ακόμα και για να καταλήξει στην άλλη μεριά.» Γρηγόρης Ιωαννίδης, «Η εφημερίδα των Συντακτών»« [...] Και να, που επιτέλους, είδαμε μία άρτια από όλες τις απόψεις, παράσταση. Επιτέλους, απολαύσαμε την Μαγεία, την απολυτότητα, την διείσδυση στα συναισθήματα και την νόηση, στην καθάρια κατανόηση των πληροφοριών που εμπεριέχουμε μια αποκαλυπτική ερμηνεία από την Γιασεμί Κηλαϊδόνη, μια ερμηνεία διεισδυτική, πειστική, ενίοτε καθοριστικά υπερβατική, καθώς “έπιασε” και μέσω των οδηγιών της σκηνοθέτιδάς της, την ουσιαστική διάσταση του ρόλου. Μια Γιασεμί Κηλαϊδόνη στην καλύτερη στιγμή της θεατρικής της πορείας». Γιάννης Γαβρίλης , «Reformer.gr».Ταυτότητα παράστασης Το ΑτσάλιΈναρξη: 15 Οκτωβρίου Συγγραφέας: Rona Munro Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη Σκηνοθεσία: Νάντια Φώσκολου Σκηνογραφία: Αλέγια Παπαγεωργίου Ενδυματολόγος: Βασιλική Σύρμα Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα Μουσική: Γιάννης Καραγιάννης Βοηθός Σκηνοθέτη: Σίμος Στυλιανού Φωτογραφίες: Κέλλυ Φώσκολου Ερμηνεύουν: Γιασεμί Κηλαηδόνη, Κατερίνα Παπαδάκη, Ανδρέας Κωνσταντινίδης, Ασπασία Μπατατόλη Προβολή και επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We WillΠού: Θέατρο «Μεταξουργείο», Ακαδήμου 14, Μεταξουργείο, τηλ.: 210 5234382 Πότε: Από 15 Οκτωβρίου και κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00 μέχρι 8 Ιανουαρίου Εισιτήρια: 12 € (γενική είσοδος), 10 € (φοιτητές, άνεργοι, συνταξιούχοι άνω των 65 ετών, πολύτεκνοι) και 8 € (προπώληση έως 14/10) Προπώληση: https://bit.ly/3qGx2bd Διάρκεια: 105’ (χωρίς διάλειμμα) |
©2022 vassosotiriou@wewill.gr, We will | Αθήνα, 2019, www.vassosotiriou.gr |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου