Τρίτη 10 Μαΐου 2022

Η ιστορία πίσω από τα τραγούδια… ΚΑΤΑΔΥΣΗ νέο cd από την ομάδα ΣΤΙΧΑΡΠΑΣΤΟΙ

 



Ζήτησα από τους στιχουργούς αυτών των τόσο όμορφων τραγουδιών να μου πουν δυο λόγια για το πως εμπνεύστηκαν τους στίχους. Το ταξίδι τους… Να μάθουμε την «ιστορία» πίσω από τα τραγούδια που περιλαμβάνει το νέο cd με τίτλο «ΚΑΤΑΔΥΣΗ» που κυκλοφορεί από τον Μετρονόμο.

 

Το Δέντρο /Χρυσούλα Διπλάρη

 

Με αφορμή ένα μικρό ποίημα που είχα γράψει χρόνια πριν, οι στίχοι του τραγουδιού έριξαν ρίζες μέσα μου και εγένετο... ΔΕΝΤΡΟ!

Είναι ένα αλληγορικό παραμύθι για την δύναμη της ψυχής.

 

 

 

ΚΥΛΆΕΙ... του Γιάννη Αγγουριδάκη

Το "Κυλάει" είναι ένα τραγούδι που σε παροτρύνει να κάνεις ένα ταξίδι χωρίς βαλίτσες, πρώτα μέσα σου και μετά έξω από εσένα. Σου ζητάει να αφεθείς στη ροή της καρδιάς σου και να απολαύσεις τη διαδρομή.

 

 

 

 

Σταύρος Παντέρμαλης, ΜΑΥΡΟΣ ΚΥΚΝΟΣ.

Η ιστορία πίσω από τον "Μαύρο Κύκνο" είναι λίγο περίπλοκη. Αρχικά, είναι το μόνο τραγούδι του δίσκου που η μουσική προϋπήρχε εν μέρει των στίχων, καθώς βασίστηκε σε τραγούδι που είχα γράψει παλιότερα στο Εδιμβούργο εν έτει 2003. Οι δε στίχοι προέκυψαν από την ατάκα μιας φίλης. Καθόμασταν στο μπαλκόνι μου για καφέ σε ένα σπίτι που εμένα στην Φορμίωνος στο Παγκράτι. Η Φορμίωνος ήταν γεμάτη δέντρα και ο δρόμος κάτω δεν φαινόταν. Μου λέει λοιπόν "εδώ είναι σαν να ανατείλει η Γη". Αυτό ήταν. Το κράτησα για πάντα. Και όταν ήρθε η ώρα, δημιούργησε όλο το υπόλοιπο. Αλλά για να δημιουργηθεί το υπόλοιπο, επικράτησαν ακραίες συνθήκες. Στην πιο δύσκολη φάση της ζωής μου, όπου συνέβη κάτι που με υπερέβαινε ως άνθρωπο, ζήτησα βοήθεια από κάτι εξίσου υπερβατικού. Το θείο. Κι έτσι έβαλα στους στίχους τον Θεό να μου μιλάει. Για να τον νιώσω δίπλα μου. Το τραγούδι είναι λοιπόν αυτό που μου αρέσει να λέω, μια αντίστροφη προσευχή. Εξού και η όλη μουσική επένδυση που επίτηδες ήθελα να έχει μια χροιά ύμνου.... Αυτά.

 

 

 

Ευσταθία Παύλου - Κατράκη, ΚΑΤΑΔΥΣΗ.

Αυγουστιάτικο μεσημέρι. Αθήνα. Πριν Χρόνια. Ζέστη αφόρητη. Ονειρεύομαι θάλασσα, κλείνω τα μάτια .Νιώθω την αλμύρα. Πώς νιώθεις όταν καταδύεσαι ρωτώ το Γιώργο που είναι ελεύθερος δύτης. Περιγράφει λεπτό το λεπτό. Στίχο το στίχο ,εικόνα την εικόνα γράφεται το τραγούδι. Μην ξεχνάς. Στο βυθό δύο λεπτά ζεις χωρίς ανάσα ,αν ξεχαστείς χάθηκες. Η ανάδυση μονόδρομος..

 

 

Θαλασσί της Θένιας Γιαμαλή.

Θαλασσί…Θάλασσα! Για μένα αυτά τα δυο σημαίνουν ελευθερία και ελπίδα! Αλλά και έρωτας!!! Απαραίτητα στοιχεία της ύπαρξης μου που αποτυπώθηκαν σε στίχους!!!

 

 

 

 

 






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δυστοπίες 18, 19, 25 & 26/5 στο Θέατρο Λύχνος

  Το έργο Δυστοπίες αποτελείται από 5 μονόπρακτα εμπνευσμένα από την παγκόσμια δραματουργία, σε συνδυασμό με ποίηση του Φοίβου Μαρκαντώνη. ...