Τρίτη 26 Ιουλίου 2016

ΛΥΔΙΑ ΨΑΡΑΔΕΛΛΗ…ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

Αλήθειες η Ψέματα;

Όσο και να προσπαθήσω... μόνο αλήθειες! Και λόγω χαρακτήρα αλλά και λόγω αδύναμης μνήμης. Οι αλήθειες είναι για να λέγονται, τα ψέματα για να σου χαλάνε την ποιότητα ζωής. Επιλεκτικά «ναι» στα κατά συνθήκη ψέματα, εκείνα που μας βοηθάνε να κάνουμε πιο όμορφη την ζωή των άλλων και όχι τη δική μας.

Τι θα ζητούσες από μια καλή νεράιδα;

Στη παρούσα φάση, ειρήνη. Μπορεί να μοιάζει φράση βγαλμένη από τα καλλιστεία αλλά με ταράζει όλο αυτό το κύμα βίας που σαρώνει την ανθρωπότητα. Θέλω έναν αρμονικό τρόπο ζωής, όχι μόνο για τα παιδιά μας, αλλά και για μας.

Αν η ζωή σου γινόταν βιβλίο θα είχε τον τίτλο:
«Βλέποντας...»

Οι δικοί μου άνθρωποι μου λένε…

Τα προβλήματά τους, τις αγωνίες τους, τις προσπάθειες και αποτυχίες αλλά και τις επιτυχίες τους. Πιστεύουν ότι είμαι ένα καλοπροαίρετο αυτί, που ξέρει να φυλάει μυστικά, άξιο της εμπιστοσύνης τους. Αυτό με χαροποιεί αλλά και με κάνει να φέρομαι ακόμα πιο υπεύθυνα απέναντί τους.

Στους δικούς μου ανθρώπους λέω…


Τι πρέπει να κάνουν, πως να το κάνουν, γιατί να το κάνουν. Νιώθω μονίμως μια ανάγκη να εκπαιδεύω, να δίνω μαθήματα ζωής, να μεταδίδω γνώσεις σχετικές με δικές μου εμπειρίες, και όχι μόνο. Πολλές φορές γίνομαι κουραστική και ο ρόλος της μαμάς μου παρείχε για κάποια χρόνια την τέλεια δικαιολογία για να το κάνω. 

Ποια η διαφορά ανάμεσα στη ζήλια και στην κακία;

Η ζήλια σου δίνει το κίνητρο να καλυτερεύσεις τον εαυτό σου σε σύγκριση με κάποιον άλλον, να επιτύχεις πράγματα. Η κακία μόνο καταστροφή μπορεί να προκαλέσει, σε σένα και στους άλλους.   

Το αύριο είναι καλύτερο απ’ το χθες;

Στο χέρι μας είναι να το κάνουμε καλύτερο. Ο αγώνας είναι αρχικά ατομικός και όταν αυτό επιτευχθεί σίγουρα μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα από την ομαδική δουλειά. Είμαι αισιόδοξος άνθρωπος και θέλω να πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε να χτίσουμε ένα καλύτερο αύριο για όλους μας.

Τα πιο δυνατά μου σημεία πιστεύω ότι είναι…

Η επιμονή και υπομονή, η τελειομανία, η αγάπη και το πάθος μου για όλους και για όλα. Η μεγάλη γκάμα ενδιαφερόντων μου. Η αγάπη μου για μάθηση, η αισιοδοξία μου. Το ότι βλέπω το καλό μέσα σε όλους.  Το ότι πιστεύω στους ανθρώπους και τις δυνατότητές τους.



Φτάνεις στον «Αμήν» κάθε φορά που…

Αντιμετωπίζω αρνητικότητα. Αυτό το είδος που δεν μπορείς να σπάσεις με κανέναν κυματοθραύστη. Την αρνητικότητα που εμποδίζει τον κόσμο να αναπτυχθεί, να τολμήσει, να αγαπήσει, να δημιουργήσει, να ρουφήξει κάθε δευτερόλεπτο της ζωής.

Τα αγαπημένα μου βιβλία είναι…

Αυτή την περίοδο, το αγαπημένο μου βιβλίο είναι «Το Μυστικό της Καρυδιάς», που γράψαμε με την φίλη συγγραφέα Μηλέβα Αναστασιάδου και κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Εντύποις. Θα έλεγα ψέματα αν έλεγα ότι πρώτο στην λίστα των προτιμήσεών μου είναι κάποιο άλλο αυτή την περίοδο. Ακολουθούν: «Γράμματα σ’ ένα νέο ποιητή» Rainer Maria Rilke (ποιητικό, μαγικό, γεμάτο έμπνευση), «Ο δρόμος του καλλιτέχνη - Τα μυστικά της δημιουργικής ζωής» Julia Cameron ( το βιβλίο που βοήθησε την δημιουργικότητά μου να ξεπεράσει το κυνήγι της τελειομανίας σε σχέση με την δημιουργικότητα των άλλων), «Το Σπίτι των Πνευμάτων» Isabel Allende (αν και πολιτικοποιημένα τα έργα της, δημιουργεί ολοζώντανες εικόνες και προκαλεί έντονα συναισθήματα. Νιώθεις τον έρωτα, την θλίψη, την πρόσκαιρη χαρά και την πίκρα)


Όταν έχω ελεύθερο χρόνο…

Συναντάω αγαπημένους φίλους από τους οποίους αντλώ δύναμη, χαρά και αισιοδοξία, ενώ ταυτόχρονα θυμίζω στον εαυτό μου ότι πρέπει να αφιερώνω αρκετό χρόνο στους ανθρώπους που αγαπώ πολύ. Μου αρέσει πολύ ο κινηματογράφος αλλά και οι ξένες σειρές, το διάβασμα βιβλίων αλλά και η συγγραφή, την οποία απολαμβάνω εξίσου τον ελεύθερό μου χρόνο.

Ακούω μουσική κάθε φορά που

Γράφω, διαβάζω, χαλαρώνω, δουλεύω, ζω και αναπνέω. Η μουσική μου δίνει ενέργεια, με γεμίζει αισιοδοξία, επηρεάζει τα συναισθήματά μου, μου δίνει ενέργεια. Όταν δεν ακούω μουσική, «πονάνε» τα αυτιά μου. Ζω και αναπνέω μέσω της μουσικής.

Σκέφτομαι αρνητικά μόνο όταν

Δεν προλαβαίνω όλες μου τις δουλειές. Η λίστα είναι συνήθως ατελείωτη και δεν μου αρέσει να βγαίνω εκτός προγράμματος. Με αγχώνει και είναι οι μόνες στιγμές που νιώθω αρνητικά. Αυτό όμως με κάνει να εργάζομαι πιο εντατικά για να τα καλύπτω όλα αποτελεσματικότερα.


Τα χειρότερα ελαττώματα μου είναι:
Η κριτική σκέψη, το άγχος, η τελειομανία και η επιλεκτική μνήμη.

Η τέχνη περνάει κρίση;

Η τέχνη είναι πάντα δυνατή, ιδίως σε περιόδους που η κοινωνία περνάει κρίση σε πολλαπλά επίπεδα.  Η κρίση πυροδοτεί καλλιτεχνική εγρήγορση, ανησυχία και έμπνευση.

Η οικονομική κρίση είναι μόδα;

Είναι η απόλυτη δικαιολογία για χιλιάδες άσχημα πράγματα, συμπεριφορές, για να κάνουμε κακό σε άλλους και στον εαυτό μας.

Ο έρωτας είναι ακόμα ζωντανός;

Ναι, είναι! Για όσους θέλουν να πιστέψουν στον έρωτα, για όσους έχουν διάθεση, για τις ρομαντικές ψυχές.

Υπάρχει αληθινή αγάπη;

Αληθινή αγάπη υπάρχει αλλά είναι σπάνια και απατεί πολλή δουλειά για να κερδηθεί και να διατηρηθεί.


Αγαπημένο παραμύθι;

«Η πριγκίπισσα και το ρεβίθι» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Έχει μια μαγική αύρα και δεν είναι πολυχρησιμοποιημένο. Σα να το σεβόμαστε χωρίς να το ακουμπάμε. Έχει αίγλη και πολυτέλεια και καυτηριάζει με τον καλύτερο τρόπο το ταξικό χάσμα στη Δανία του 19ου αιώνα, ενώ είναι γεμάτο πρωτότυπες εικόνες.

Το μεγαλύτερο απωθημένο;

Ένα παραθαλάσσιο σπίτι για να γράφω με ωραία θέα.

Το χειρότερο που σου έχουν κάνει;

Να νομίζουν ότι με ξεγελάνε λέγοντας ψέματα.

Συνήθως συχνάζεις…

Μου αρέσει να ανακαλύπτω συνέχεια νέα μέρη.


Σινεμά καθημερινή βράδυ ή καναπέ με dvd και pop corn

Και τα δύο! Και συνδυασμός τους... σινεμά με pop corn. Λατρεύω τον κινηματογράφο αλλά και τις βραδιές στο καναπέ με μια αξιόλογη ταινία ή επεισόδια ξενόγλωσσης σειράς.

Clubbing ή για φαγητό με φίλους;

Φαγητό με φίλους. Για πολλή συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων. 


Η μουσική που σε ταξιδεύει είναι

 Pop, rock αλλά και hip hop.  

Θα σταματούσες το χρόνο μόνο όταν

Και εάν ήμουν μέρος της νέας ταινίας του Tim Burton, Alice Through the Looking Glass και έπαιζα με τον Χρόνο, που ενσαρκώνει ο Sacha Baron Cohen.

Το μήνυμα αισιοδοξίας είναι:

Δημιουργείτε, αγαπάτε με πάθος και τόλμη!

Ένα ποίημα ή ένα τραγούδι για το τέλος

Ένα ποίημά μου, το οποίο περιλαμβάνεται στο «Ανθολόγιο ποιήσεως» (2015) που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Όστρια.
Κληρονομιά παλιάς ψυχής

Ορκίστηκα πίστη και αφοσίωση
υπόσχεση ζωής
λαχτάρα για την αγάπη
αγωνία για την ύπαρξή σου

Ασύγκριτα συναισθήματα
έκρηξη στο στήθος μου
μυσταγωγία ζωής
δέντρο ποικιλόχρωμο

Αιώνια υπόχρεη σε σένα
ισχυρή νότα της καρδιάς
ελπιδοφόρα ανάσα
απαστράπτουσα ψυχή

Δυο λόγια θέλω να θυμάσαι
κληρονομιά παλιάς ψυχής:
μη χάσεις ποτέ τον πλούτο της καρδιάς
σε πείσμα των καιρών,
του φθόνου και της ψυχοφθόρας επιθετικότητας.
Στωικά ακολούθησε το μονοπάτι που επέλεξες
δαφνοστολισμένο από αξίες
που βρήκες μόνος σου.
Διάλεξε μια ευτυχισμένη ζωή
συνοδοιπόρους με καλοσύνη
ειρηνικές πνοές.
Μην οργίζεσαι εναντίον των περιστάσεων
θωρακίσου με υπομονή και επιμονή.
Αγάπησε, δώσε απλόχερα καρδιά
και αγνά συναισθήματα.
Ερωτεύσου χωρίς όρια
ζήσε ρουφώντας όλη τη ζωή.
Δημιούργησε με κάθε ρανίδα έμπνευσης
έργα και πνοές.
Γίνε ευτυχισμένος και χάρισε
χαρά και αγάπη στους γύρω σου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου