Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016

ΒΙΒΛΙΑ για να διαβάσετε (και να υποδεχτείτε την άνοιξη…)

ΑΠΟΗΧΟΙ της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΖΑΧΑΡΙΑΔΟΥ Ποιητική συλλογή Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ινφογνώμων.




Το χρυσάφι

Χρόνια σιωπής.
Μόνο ο ήχος των νερών μέσα στις θύελλες.
Με το βλέμμα στραμμένο σ’ έναν ορίζοντα φωτεινό,
χρόνια κοσκίνιζα τη λάσπη των ποταμών
για μια αχτίδα χρυσάφι.

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ της ΠΟΛΑ ΧΟΚΙΝΣ



ένα Ψυχολογικό Θρίλερ το οποίο διαβάζεται μονορούφι, γρήγορο και έξυπνο γεμάτο σασπένς και αγωνία, κυκλοφορεί σε 30 χώρες, νομίζω έγινε και ταινία (θα γίνει; κάτι τέτοιο) όπως και να έχει το βιβλίο αυτό κάνει τη διαφορά. Το διάβασα σε λιγότερο από δυο μέρες. Τυχαίο; Εκδόσεις Ψυχογιός.

Χ.Α.ΧΩΜΕΝΙΔΗΣ ΝΙΚΗ Εκδόσεις Πατάκη





 Έζησε κάποτε ένα κορίτσι που βρέφος εβδομήντα ημερών το συνέλαβαν και το έστειλαν εξορία στις Κυκλάδες. Έζησε κάποτε ένα κορίτσι που – στη διάρκεια της Κατοχής και του Εμφυλίου – η οικογένειά του κόπηκε στα δυο, όμως εκείνο δεν έπαψε στιγμή να αγαπάει κανέναν τους. Έζησε κάποτε ένα κορίτσι που – όταν γεννήθηκε – ο πατέρας του ήταν «ο ηρωικός αρχηγός των εργατών» και – όταν μεγάλωσε – έγινε «ο προδότης της εργατικής τάξης». Κι ας μην είχε προδώσει τίποτα από ό,τι πίστευε. Έζησε κάποτε ένα κορίτσι που πέρασε όλη του την εφηβεία στη βαθιά παρανομία. Κλεισμένο σε ένα σπίτι, με ψεύτικο όνομα, χωρίς να πηγαίνει στο σχολείο, χωρίς να κάνει παρέες. Γιατί ήξερε πως, εάν οι Αρχές ανακάλυπταν ποιοι ήταν οι γονείς του, θα τους εκτελούσαν. Κι όταν επέστρεψε στην ελευθερία, το κορίτσι εκείνο ερωτεύθηκε παράφορα, κόντρα στη θέληση και στην ανοχή της οικογένειάς του. Η ζωή της Νίκης είναι η ζωή όλων των παιδιών που έρχονται στον κόσμο με ένα βαρύ φορτίο στους ώμους, δεν το απαρνιούνται, ούτε όμως το αφήνουν να τα λυγίσει.


ΣΤΟ ΣΕΝΤΟΥΚΙ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΟΥ Ευθυμία Αθανασιάδου Εκδόσεις Εξη



Γεννήθηκα ένα χειμωνιάτικο απόγευμα σε ένα παγωμένο φτωχικό. Οι γονείς μου ορφανοί και οι δύο έφυγαν από την Ανδριανούπολη για ένα καλύτερο αύριο. Μπορεί να στερήθηκα πολλά πράγματα, την αγάπη όμως ποτέ.
Μέχρι που η αρρώστια χτύπησε αλύπητα τον πατέρα μου. Κάθε μέρα που περνούσε ήταν και χειρότερη. «Να έχεις μια καλύτερη ζωή», μου ευχήθηκε μια μέρα πριν κλείσει τα μάτια της η μάνα μου. «Πεθύμησε τον πατέρα σου και θέλησε να τον βρει», μου είπαν όταν μικρό παιδί στεκόμουν σιωπηλά στην κηδεία της.
Έτσι με έναν μπόγο με τα ελάχιστα υπάρχοντά μου ξεκίνησα το ταξίδι της ζωής. Στάθηκα τυχερή και βρήκα δουλειά σε ένα καπνομάγαζο για να μπορώ να πηγαίνω σχολείο. Άρχισα να ονειρεύομαι πάλι… μέχρι εκείνη τη νύχτα… η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά σε αντίθεση με τα βήματά μου… και μετά πόνος… Όταν η ψυχή σου κομματιάζεται και το μόνο που εύχεσαι είναι να σταματήσεις να υπάρχεις, από πού μπορείς να αντλήσεις δύναμη για να σταθείς ξανά στα πόδια σου;
Με λένε Αρετή. Όπως όλοι μας, έχω κι εγώ τη δική μου ιστορία. Μια ιστορία γραμμένη μέσα στην ψυχή μου. Αυτοί που ήταν πρωταγωνιστές, ίσως να μην τη θυμούνται καλά, ή και να μην υπάρχουν, πια δεν ξέρω. Το μόνο που ξέρω είναι ότι την έζησα... και θα υπάρχει μέσα μου όσο ζω.

ΠΩΣ Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΗ ΖΩΗ Δημήτρης Στεφανάκης Εκδόσεις Ψυχογιός



      Αν επιμένουμε ακόμα να διαβάζουμε λογοτεχνία στην εποχή μας είναι γιατί πιστεύουμε σε αυτό που μας προσφέρει. Δε θα καταφέρουμε ποτέ να αλλάξουμε τον κόσμο με την ποίηση και τα μυθιστορήματα, αξίζει όμως τον κόπο να δοκιμάσουμε την ευεργετική επίδρασή τους στη ζωή και στον χαρακτήρα μας. Αν με ρωτούσε κανείς πώς η λογοτεχνία μπορεί να αλλάξει τη ζωή μου, θα απαντούσα πως η λογοτεχνία κυρίως σου μαθαίνει τρόπους. Σε κάνει λιγότερο σίγουρο για τον εαυτό σου, λιγότερο μελοδραματικό και κραυγαλέο, λιγότερο αφελή και ευκολόπιστο αλλά και πιο ευγενή στη γλώσσα, πιο διορατικό στις ανθρώπινες σχέσεις. 
     Στη ζωή τα πράγματα δεν είναι συνήθως όπως φαίνονται κι η λογοτεχνία θα βρίσκεται πάντα εδώ για να μας το θυμίζει.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου